مشکل من نداشتن اعتماد به همسر آینده است

adam-blaming-eve

من در سن ازدواج قرار دارم ولی با یک مشکل اساسی روبرو هستم. برای من قابل هضم نیست که در زندگی من دختری باشد که قبلا پسر دیگه ای با او دوست بوده . حال اگر دوستی ساده باشه یک چیزی. ولی اکثرا همراه با لمس بدن دختر توسط پسر و یا حتی سکس است که واقعا زجر آور است. خودم با دختر رابطه داشتم ولی اصلا نه سکس داشتم و نه حتی بدنش را لمس کردم.

به همین دلیل نمی خواهم بپذیرم که چنین دختری وارد خانه من شود. مشکل اصلی اعتماد کردن است. می ترسم در زندگی زناشویی هم به همسرم شک کنم. ازتون میخوام راهنمایی کنید . با کمال تشکر.

رامین عزیز

هر مردی با هر دين يا آئینی برایش ناراحت کننده است که بداند شریک زندگی اش قبلا با دیگری رابطه داشته است. این یک حس قدیمی است و ریشه آن بر می گردد به ضرورت کنترل جنسی زنان از همان اول تاریخ. ما مردان از همان دوران انسان اولیه، همه عمرمان زحمت می کشیدیم و تن به ریسک می دادیم و از غذا و آرامش و حتی جان خود می گذشتیم تا خانواده ای را پابرجا نگاه داریم.

برای همین، برای ما مهم بود که مطمئن باشیم فرزندان به جامانده از ما که صاحب پس اندازهای ما خواهند بود واقعا فرزند ما هستند. ما   قوانین مجازات اخلاقی و فیزیکی برای زنان تعیین کردیم تا رابطه جنسی شان و قدرت تولیدمثل شان در محدوده قانون ازدواج بماند.

رامین عزیز، زمان های قدیم، محيط زندگي و شرایط، اینطور اقتضا می کرد و با همه نابرابری ها، اجازه داد که بقای بشر و تحولش را با همه کندی ها، حفظ کنیم. اما شرایط و شیوه معیشت و اخلاق و محیط عوض شده است. در دوران قدیم، حلقه دوستان و آشنایان خیلی کوچک بود و همه همديگر را مي شناختند. ازدواج ها هم در محیط فامیل و قبیله و با نظارت و تربیت مورد پذیرش همه، وجود داشت.

اما در دوره ما، انسانها اكثرا در شهرها زندگي مي كنند و رفت و آمد و تماس و کار،عموما با غريبه ها يعني هم شهری و هم محلی و همكار صورت می گیرد. در اين محيط جدید، روش همیشگی  كنترل زناشويي به سبک دوران قدیم کارایی چندانی ندارد.

رامین عزیز آدم ها در دنیای جدید چاره دیگری ندارند، آنها بايد با هم آشنا شوند و بفهمند به درد هم مي خورند يا نه؟ اين يعني شل شدن قيد و بند قديمی و سنتی … اين يعني ناچاريم و بهتر است برای زناشويي موفق و با ثبات، يك فرد  را تا سر حد امكان بشناسیم.

یکی از چاره های اساسی مرد جديد، بالابردن قدرت تشخيص و شعورش است كه بتواند با دقت به يك نفر دیگراعتماد كند. زنان هم، چاره ای ندارند جز آنکه  از ميان همكلاسی و همكار و همشهری، فردی را براي زندگي بيابند. انها نیز باید به خودشان فرصت دهند که فرد مورد علاقه شان را به خوبی بشناسند.

رامین عزیز قرار را بر بدبيني نگذار. عمل بوسه و كنار و حتي سكس يك زن با فرد ديگر می تواند چندس آور نباشد چون واقعا عمل سکس یک عمل و وسيله زيبا براي شناخت صمبمي  ترانسان ديگر می تواند باشد.

یادت باشد که خيانت هميشه در طول تاریخ بشر با وجود تنبيهات و مجازات هاي مرگبار وجود داشته است و خواهد داشت.

تو حق داری که حتی باکره بمانی و بخواهی که یک نفر مثل خودت پیدا کنی ولی زندگی معاصر در طی یک قرن گذشته نشان داده است که ملاک هویت و شرافت انسانها، داشتن سکس بیشتر یا کمتر نیست.

شریک زندگی تو باید مهربان و متعهد به زندگی باشد، همراه و باشعور و ازخودگذشته باشد، این ها خصوصیاتی است که اکثر انسانها برای زندگی در این دوره  و زمانه نیاز دارند.

جوانمرد باش و بر اساس شرایط جدید زندگی برای خود مرام مردانه پیدا کن.

Written By
More from بهمن
می ترسم در باره ازدواج با او حرف بزنم
سنگ صبور عزیز دختری هستم 31 ساله و شاغل. همیشه روی  استقلال...
Read More