معمای زخم دستِ شاگردان مدرسه -۳

زخم 3

  زخم دستِ شاگردان مدرسه – نامه پنجم

بسمه تعالی –  گزارش شماره پنج

سلام علیکم

 

پیرو هماهنگی های روز گذشته، پزشک معتمد، راس ساعت نه، در دفتر مدرسه حضور به هم رسانیدند.

کلیه دانش آموزان به نوبت در محل نماز خانه مدرسه حاضر شدند و انگشتان تک به تک ایشان معاینه و در صورت لزوم ضد عفونی و باند پیچی شد. به اعتقاد پزشک معتمد، کلیه زخم ها با اشیا تیز و برنده روی انگشت دانش آموزان ایجاد شده است.

در جریان ویزیت انگشت ها،ب ه نکته جدید بسیار مهمی نیز پی بردیم. از میان دویست و هفتاد و نه دانش آموز حاضر، دو نفر انگشت زخمی نداشتند. پس از اطلاع ازاین موضوع، بنده به طور جداگانه از هر دو دانش آموز تحقیق به عمل آوردم که چرا انگشتشان زخمی نیست؟ متاسفانه این دو نفر پاسخ مناسب و معقولی برای سوال من نداشتند.

با توجه به نظریه پزشک معتمد در زمینه اشیا تیز و برنده، با آقای مدیر مذاکره مفصلی نمودیم و مقرر گردید تا فردا صبح پس از مراسم صبحگاهی، مدیریت مدرسه همراه با  معلمین محترم در برنامه ای ضربتی، کیف و جیب کلیه دانش آموزان را جهت کشف هرگونه وسیله تیز و برنده، مورد بازرسی و تفتیش قرار دهند.

خاطر نشان می گردد، هزینه پزشک معتمد، نقدا پرداخت شد و رسید آن به ضمیمه گزارش میباشد. لطف دستور فرمایید تا امور مالی کارسازی نمایند و با توجه به اینکه کمی دچار مضیقه مالی هستم، در اولین فرصت ممکن مبلغ را به حساب اینجانب واریز نمایند.

پس ا زنگارش این گزارش راس ساعت دو مدرسه را ترک کردم.

ومنا… التوفیق، والسلام

بازرس اداره بازرس یسازمان آموزش وپرورش منطقه …تهران

  زخم دستِ شاگردان مدرسه – نامه ششم

بسمه تعالی –  گزارش شماره ششم

سلام علیکم

 

احتراما به استحضار می رساند در روز جاری، راس ساعت هشت صبح به مدرسه ابتدایی آیندگان فردا وارد شدم.

پیرو مذاکره تلفنی صبح امروز با جنابعالی، بنده نیز از شنیدن خبر مشاهده موارد مشابه زخم انگشت در دیگر مدارس منطقه شوکه شدم. قطعا مستحضر هستید که بنده همه تدبیر و تلاش خود را برای کشف موضوع به کار بسته ام.

پیرو گزارش شماره پنج، با هماهنگی آقای مدیر و آقای ناظم و معلمان حاضر در مدرسه، پس از مراسم صبحگاهی، شروع به تفتیش و بازرسی کیف و جیب دانش آموزان کردیم.

بازرسی با کمال دقت صورت پذیرفت و هیچ شیئ تیز و برنده مشکوکی یافت نشد اما متاسفانه تعداد معتنابهی صور قبیحه از داخل کیف و میان کتاب های  دانش آموزان  کشف شد.

دانش آموزان خاطی سریعا توسط آقای ناظم و در مقابل دیگر دانش آموزان تنبیه شدند و طبق دستور آقای مدیر، معلم پرورشی مامور شدند تا نسبت به بازجویی از دانش آموزان دارنده صور قبیحه و همچنین شناسایی افراد فروشنده در خارج از مدرسه اقدامات لازم را به انجام برسانند.

پس از مراسم صبحگاهی و اتفاقات تفتیش و بازرسی و مذاکره تلفنی با آن مقام عالی، از آنجایی که کماکان موضوع زخمی نبودن انگشت دو دانش آموز به نظر بنده مشکوک می آمد، مجددا هر دو نفر را به دفتر مدرسه احضار نمودم.

اولی که دانش آموز کلاس دوم است به دفتر مراجعه نمود و در کمال حیرت متوجه شدم انگشت او نیز زخمی شده، علت را جویا شدم، پاسخ داد، روز گذشته در راه بازگشت از مدرسه با چند دانش آموز دیگر درگیر شده و انگشتش در میانه دعوا و مرافعه زخمی شده است. چهره مضطرب و چشمان نگرانش حاکی از این بود که دروغ می گوید.

دومی دانش آموز کلاس چهارم است، انگشت های او کماکان سالم است، تلاش کردم تا او را تطمیع نمایم و به هر صورت ممکن سر نخی از او به دست آورم، اما متاسفانه تطمیع و وعده تشویق ثمری نداشت.

لذا او را تهدید نمودم که در صورت عدم همکاری، والدینش را به مدرسه احضار خواهم نمود و از مدرسه اخراج خواهد شد، کمی ترسیده بود و گریه کرد. مرخصش کردم و در هنگام خروج از دفتر مجددا تهدیدش کردم که فردا اخراج خواهد شد .

پس از خروج دانش آموز فوق الذکر از دفتر آقای مدیر توضیح دادند  که این دانش آموز، یتیم است و پدر ندارد و البته از دانش آموزان خوب مدرسه است و به جهت تحصیلی در کلاس چهارم، رتبه اول را دارد.

معهذا  پس از تهدید و تطمیع این دانش آموز و عدم حصول هر گونه نتیجه جدید، در پایان وقت اداری، پس از نگارش این گزارش راس ساعت دو مدرسه را ترک نمودم.

و منا… التوفیق، والسلام

بازرس اداره بازرسی سازمان آموزش و پرورش منطقه …تهران

 

 قسمت اول  قسمت دوم  قسمت سوم  قسمت چهارم  

 

More from علیرضا لطف دوست
معمای زخم دستِ شاگردان مدرسه
ساعت هشت صبح روز جاری به مدرسه فوق الذکر وارد شدم، دانش...
Read More