چرا مردان تجاوز می کردند؟

rape_2

گزارش علمی تهیه شده در کتاب تاریخ طبیعی تجاوز  نشان می‌دهد مردان در دوران باستان، گاهی ناچار می‌شدند برای تکرار و دوام نسل خود به رابطه‌ی جنسی با زور و بدون رضایت زنان متوسل شوند.

تفاقاتی نظیر حوادث طبیعی، کوچ گله‌های شکار، خشکسالی، جنگ‌ها و بیماری‌های مسری گاهی باعث می‌شد که تعداد زنان در گروه اجتماعی به هر دلیلی کمتر از مردان گردد و به اندازه‌ی کافی شریک جنسی برای مردان وجود نداشته باشد. در این گونه شرائط، مردان برای دستیابی به جفت از حربه تجاوز استفاده می کردند.

در ضمن مردانی که به دلائل مختلف از جذابیت جنسی کمتری برخوردار بودند و به همین دلیل از شانس کمتری برای تداوم نسل برخوردار می‌شدند. از تجاوز به عنوان یکی از راه های ناگزیر برای تکرار نسل شان بدون میل داوطلبانه زنان استفاده می کردند.

پروفسور روان‌شناسی دانشگاه لس‌آنجلس، دکتر نایل مالموت در گزارش دیگری در همین رابطه به تجاوز در درون زندگی مشترک اشاره می‌کند. او معتقد است که شوهران (یا زوج مشترک قبل از برپایی سنت ازدواج) برای آنکه از «پدر» بودن خود مطمئن گردند در طی روزهایی که زنان شان در موقعیت تخمک‌گذاری بودند به زور با آن‌ها رابطه جنسی برقرار می‌کردند تا شانس تولد فرزند خودشان را تضمین کنند.

ناگفته نماند که زنان دوران انسان نخستین و قبل از ایجاد آئین ازدواج، از رابطه‌ی جنسی متعدد، برای بارداری استفاده می‌کردند. دکتر مالموت برای پشتیبانی تئوری خود از فرمِ فیزیکی کلاهک‌گونه آلت مردانه یاد می‌کند که در حین رابطه‌جنسی می‌تواند با تکرار مداوم ورود و خروج، اسپرم‌های غریبه و رقیب را از واژن زن به بیرون بریزند و پدر بودن خود را تضمین کنند.

دکتر نایل مالموت، متوجه این نکته شد که ۳۰ درصد مردان دنیای معاصر نیز به احتمال تجاوز در صورتی که جرم محسوب نگردد و برایشان دردسری فراهم نکند فکر کرده‌اند. گزارش‌های هم وجود دارد که نشان می دهد مردان در حال خودارضایی و یا ابراز تخیل جنسی به «تجاوز کردن» هم می‌اندیشند.

محققان البته با دقت تمام به این نکته توجه می‌کنند که بین شرائط دنیای معاصر و « جبرِ طبیعت» در زندگی انسان اولیه فرق بسیاری وجود دارد. این نوع تحقیقات، نیت شان توجیه عمل تجاوز نیست. تجاوز و خشونت به زنان در دوره و زمانه ما با وجود بالا بودن آمار جهانی، از حالت غریزه کور و غیرقابل کنترل خارج شده است.  قوانین جزایی و تربیت اجتماعی، باعث شده است عمل تجاوز روز به روز منفورتر گردد.

 

چهار دفاع غریزی زنان برای مقابله با تجاوز

Jesse Bering, Darwin’s Rape Whistle, Have women evolved to protect themselves from sexual assault? Slate Magazine

http://www.slate.com/articles/health_and_science/science/2011/01/darwins_rape_whistle.html

Randy Thornhill and Craig Palmer’s A Natural History of Rape

Neil Malamuth, mushroom-capped shape of the human penis , removing competitors’ sperm

 

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
تحقیقی در باره مرکز شعور و روح بشر
مدت زیادی از کنجکاوی های تجربی بشر در باره مغز که البته پیچیده ترین...
Read More