چهار دفاع غریزی زنان برای مقابله با تجاوز

6c8d38b8d536ced6003a0b8935822c1a

سیستم «قاعدگی زنانه» که به آنها امکان می‌دهد فقط دو روز در ماه امکان باروری داشته باشند بی‌شک قدیمی ترین وسیله دفاعی زنان برای کنترل «تجاوز» به شمار می رود.

افزایش قدرت فیزیکی زنان در طی دوران تخمک گذاری
 
زیست‌شناسان دانشگاه ایالتی نیویورک تحقیقی بر روی ۱۹۲ دانشجوی دختر دورهٔ لیسانس انجام دادند. در این بررسی، به دانشجویان داستان‌های کوتاهی برای خواندن دادند که قهرمان مؤنث قصه توسط مردان مشکوک تعقیب شده‌اند.
 
محققین قدرت به هم فشردن مچ دست زنان شرکت‌کننده در تحقیق را هم قبل و هم بعد از خواندن داستان اندازه گرفتند و متوجه شدند که دانشجویانی که در پرسشنامه اعلام کرده بودند که در مرحله‌ی تخمک‌گذاری دورهٔ ماهانه خود هستند بعد از خواندن داستان از قدرت فشردن دستِ بیشتری برخوردار بوده‌اند.
 
زنان در دورهٔ تخمک‌گذاری نسبت به مردان غریبه، مشکوک تر هستند
 
یک تیم محقق دیگر از مصاحبه ۱۶۹ زن که دوره قاعدگی منظم داشتند با مردان مختلف فیلمبرداری کرد. بعد از آن، از زنان خواسته شد که به مردان بر اساس شخصیت و رفتار و به‌ویژه اینکه آیا مردان نیت‌های جنسی داشته‌اند یا خیر نمره دهند.
 
زنانی که به روزهای تخمک‌گذاری نزدیک‌تر بوده‌اند اصرار بیشتری داشتند که مردانی که با آن‌ها مصاحبه کرده‌اند تمایلات مشکوک جنسی از خود بروز داده‌اند.
 
زنانی که به روزهای حامله شدن در هر ماه نزدیک‌تر می‌شوند محطافظه کارتر می‌شوند.
 
به نظر می‌رسد زنان سعی می‌کنند در روزهای تخمک گذاری مثلا در شب قدم نزنند و یا تنها به پارک نروند. آن‌ها درِ خانه خود را به روی غریبه‌ها باز نمی‌کنند و ماشین خود را در جاده‌های بیرون شهر متوقف نمی‌نمایند.
 
زنان در روزهای تخمک گذاری نژادپرست می‌گردند
 
تحقیقات دانشگاه ایالتی می‌شیگان به این واکنش غیرعادی و جنجالی اشاره می کنند که زنان سفیدپوست امریکایی در روزهای حول و حوش تخمک‌گذاری، علائم نژادپرستانه از خود بروز می‌دهند و بخصوص به مردان سیاه حساسیت بیشتری نشان می دهند و آنها را « غیر خودی» می یابند.
 
تفسیر محققین در این رابطه به این حقیقت اشاره می‌کند که زندگی معاصر و تلفیق، آشنایی و مراودهٔ نژاد‌های بشر به شکل مسالمت‌آمیز، پدیده‌ای جدید در طول تاریخ بشری است. به همین خاطر، عدم اطمینان به غیر خودی که رنگ، زبان، مذهب و آداب و رسوم متفاوت دارد واکنشی است غریزی که بر اساس ضرورت‌های زندگی اجداد خیلی قدیمی بشر، شکل گرفته است.

چرا مردان تجاوز می کردند؟

Jesse Bering, Darwin’s Rape Whistle, Have women evolved to protect themselves from sexual assault? Slate Magazine

http://www.slate.com/articles/health_and_science/science/2011/01/darwins_rape_whistle.html

Randy Thornhill and Craig Palmer’s A Natural History of Rape

Neil Malamuth, mushroom-capped shape of the human penis , removing competitors’ sperm

German investigators Arndt Bröder and Natalia Hohmann
implicit association test
out-group males

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
پدر خوانده هندی
پنجمین شهر پر جمعیت هند، بانگلور، پایتخت خدمات کامپیوتری جهان، بیش از...
Read More