قول میلیاردرها برای علاج مرض های بشر

picmonkey-collage-5
زاکربرگ با ثروت 56 میلیارد دلاری یا بیل گیتس 72 میلیاردی، شاید در عمل متوجه شوند بعد از یک مرحله از ثروتمندی، فرق نخواهد کرد اگر دهها میلیارد کمتر یا بیشتر داشته باشند.

این مقدار از حجم ثروت خیلی بیشتر از ظرفیت طمعِ انسان ها است. این نوع از قدرت و امنیت، شاید آنها را به سطحی از شعور و بی نیازی می رساند که قادر به حل یک مشکل اساسی بشر باشند.

از مدتی پیش در بین کلوپ میلیاردرها مد شده است وصیت کنند همه ثروت یا بخش بزرگی از آن صرف مسائلی شود که همه بشر درگیر آن هستند نظیر بی سوادی، فقر، مرض های واگیردار و سرطان .

این اواخر دو نفر از بزرگترین سرمایه داران عصر تکنولوژی، زاکربرگ و بیل گیت به خودشان جرئت دادند که آرزوهای عملی و زمانبندی شده برای سلامت همه بشر داشته باشند.

بیل گیتس قول داده است مایکروسافت گروه  خاصی از زیست شناسان، بهترین برنامه ریزان کامپیوتری و متخصصین ژنتیک را در یک لابراتوار گرد هم بیاورد تا ظرف 10 سال، سرطان را کاملا از بین ببرند.

زاکربرگ به همراه همسرش که قبل از اینها اعلام کرده بودند 99 درصد ثروت خود را خرج امور خیریه خواهند کرد قول دادند 3 میلیارد دلارصرف یک پروژه خواهند کرد که وعده اش، علاج همه مرض های انسانی تا پایان این قرن خواهد بود.

 

More from ونداد زمانی
همه دنیا برای مردان یک زندان است
همانقدر که کلمه جنگ مترادف است با مرگ و میر مردان، زندان...
Read More