تعبیر خواب من چیه؟

همیشه کنجکاو بودم در مورد جهان بعد از مرگ بدونم. تا اینکه دیروز خواب دیدم مُردم. آرامش و رهایی عجیبی داشت و هیچ گونه ترسی درونش نبود. روحیه خوبی داشتم.از ارتفاع تقریبا ۳ متری به همه چی مشرف بودم و میتونستم آدما و بقیه چیزا رو ببینم ولی نمیتونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم و تنها قسمت رو مُخ داستان همین بود. داشتم تلاش میکردم که دو نفر ناشناس رو راهنمایی کنم تو کاری که میخوان انجام بدن که از خواب بیدار شدم.

من خواب عجیب و واقعی چند وقته میبینم. جریانش چیه؟ مثلا خواب دیدم دارم میدوم با یه
گروه. صبح بیدارشدم عضله ها پشت پام گرفته بود?

 

کیوان عزیز

دنبال نشانه ها یا تعابیر عجیب و بزرگ نگرد. خواب دیدن بخشی از فعالیت طبیعی و سالم مغز ما انسان ها است.  رویاها و کابوس ها در باره اتفاقات و مشکلات روزمره و معمولا پراکنده و توام با اغراق هستند.

البته بخشی از خوابها مشغول حل مسائلی هستند که در طی روز به نظر غیرقابل حل می رسند. بسیاری از اکتشافات و اختراعات و نوآوری ها، در طی خواب دیدن ها، به دست می آید.

وقت بگذار برای خوابها و تعبیر شخصی خودت از آنها… اگر مقدار یا نوع شان تغییر خاصی کرده است تا حد ممکن آنها را یادداشت کن…

این دو مورد که اشاره کردی به نظر نشانه آرامش بیشتر تو است. انگار در طی روز مشغول فکر و گفتگو در باره خودت و نوع نگاهت به زندگی و مردم پیرامون هستی.  قصد دقت بیشتر در باره خودت داری. قصد کمک به دیگران داری. مهمتر از همه اینکه داری فاصله می گیری از رفتار و واکنش های معمولی خودت…

می گویند یکی از قابلیت های انسان این است که می تواند خودش را از بیرون ببیند. این یک قابلیت انتزاعی است. این فاصله گرفتن از خود دو خاصیت دارد. اول اینکه می توان  مسائل و مشکلات و دنیا را از چشم دیگران دید. این تغییر مسیر نگاه از خود به دیگری، سهم عمده ایی در افزایش نوعدوستی و مهربانی و در نهایت گسترش تمدن دارد.

توانایی دیدن خود از فاصله دور یا از بالا نیز یک توانایی جالب انسانی است. با این کار انسان هم می تواند شرایط و اوضاع پیرامون را ارزیابی کند. تصور واقع بین تری از خودش در محیط داشته باشد و از همه مهمتر چون خودش را در درون یک ماجرا یا یک طوفان می بیند می تواند تسلط بیشتری بر رفتار و احساس خود داشته باشد و تصمیمات بهتر و منطقی تر بگیرد.

پس نگران نباش و از این دوره پر رویا لذت ببر و تا حد ممکن استفاده کن…

Written By
More from بهمن
در ۲۲ سالگی به بن بست رسیده‌ام. چکار کنم؟
وقتی بچه بودم موسیقی رو شروع کردم، علاقه عجیبی داشتم، هر روز...
Read More