پیشنهاد ازدواج به یک دختر طلاق گرفته

پسری هستم ۲۹ ساله، چند ماهی است که با دختری آشنا شده ام. بعد از اینکه فهمید دوستش دارم گفت که یکبار ازدواج کرده و طلاق گرفته.

من بخاطر علاقه‌ام به او، این اتفاق را بازی تقدیر خواندم و به او دلگرمی دادم که دوستش دارم. اما هم مادرم به شدت مخالف است هم من کمی نگران هستم. چه باید بکنم؟

بهرام عزیز

به صدها دلیل تربیتی و فرهنگی و حتی انسانی، نگرانی ات طبیعی است. انتخاب همسر برای زندگی مشترک، این روزها بیشتر از همیشه ریسک دارد و بهتر است که جوانب همه مسائل را در نظر گرفت.

اما این روزها اکثر ما عملا با افراد غریبه آشنا می شویم و بی شک در خیلی از مسائل، افراد کاملا متفاوتی هستیم و برای همین مطلقه بودن یک زن و یا یک مرد، به خودی خود، ماجرایی را وارد زندگی می کند که قرار نیست از ابتدا اصلا وجود داشته باشد.

بدیهی است سئوالاتی نظیر اینکه دلیل طلاق چه بوده است و اینکه چرا زندگی زناشویی اش دچار بن بست شده است به ذهن خطور می کند. 

این نکته اساسی را هم در نظر بگیر که این خانم مطلقه به موقع و درست بعد از اولین نشانه جدی شدن رابطه تان، به تو گفت که چه اتفاقی قبلا برایش افتاده است. او منتظر نشد تا ازدواج صورت بگیرد و بعد اقرار کند. به همین خاطر، صراحتش می تواند نشانه صداقتش هم باشد.

بهرام عزیز احترام به مادرت و رضایت وی بابت وصلتی که برنامه اش را ریختی خیلی هم درست است ولی ۲۹ ساله بودن یک مرد و نگرانی بیش از حد از رضایت مادر، کمی غیرعادی است.  

باید با خودت روراست باشی. شجاع باش. اگر تشخیص می دهی که او انسان خوب و دوست داشتنی است اصلا درنگ نکن.

 

Photo by Hannah Cook on Unsplash

Written By
More from بهمن
همه دوستانم یا رفتند یا می خواهند بروند
من و خانواده ام از وقتی که هشت ساله بودم به شهری...
Read More