چرا بعضی مردان دنبال زنان جوانتر هستند


بدن مردان از میانسالی به بعد، تستوسترون  کمتری در بدن شان ایجاد می شود. کاهش این هورمون مهم مردانه، باعث تغییر بسیاری از احساسات و رفتار مردان می شود.

برای همین در طول تاریخ تمدن، خیلی از مردان میانسال و مسن، فیل شان یاد هندوستان میکند و زن جوان می گیرند. محققین می گویند ۵ دقیقه حرف زدن با یک زن جوان باعث می شود تستوسترون یک مرد مسن، ۱۴ درصد بیشتر شود.

طبیعت البته طوری طراحی شده است که تولید نسل و تکرار ژن هر قبیله بشری توسط جوانترین و قوی ترین ها شکل بگیرد تا فرزندان شان از نقص کمتری برخوردار باشند. فرزند قوی و سالم، شانس بقایش در مقابل بلاهای طبیعی و بیماری ها و درندگان بیشتر است.

تحقیقات نشان می دهد مردانی که بعد از ۳۶ سالگی پدر می شوند شانسِ اشتباه ژنتیک در فرزندانی که تولید می کنند زیاد می شود. در سایر بررسی هایی هم ثبت شده است که هر چه سن پدر بیشتر باشد شانس انواع بیماری روانی نظیر اسکیزوفرنی واوتیسم در فرزندانش بیشتر است. با وجود این، هنوز اینجا و آنجا می شنویم که مردان بالای ۶۰ و  ۷۰ سال بعد از ازدواج با زنان جوان، پدر می شوند.

این حقیقت را هم نمی توان کتمان کرد که زنان نیز به کمک دانش پزشکی و از طریق افزایش و کاهش هورمون های زنانه، می توانند جلوی سرد شدن میل جنسی خود را بگیرند. ضمن آنکه با منجمد ساختن تعدادی از تخمک های خود، همیشه قادرند در لابراتوار آن را با اسپرم سالم و جوان در هم بیامیزند.

Meeting pretty women makes men feel good

https://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/6243292/Meeting-pretty-women-makes-men-feel-good.html

Kids of Older Dads Face Brain Health Risks

https://www.livescience.com/35839-kids-of-older-dad-increase-brain-disorders.html

For Better or Worse: Older Dads Pass on More Mutations to Kids

image source

cnn.com

More from مرد روز
من از مردها خوشم می آید اما …
من از مردها خوشم می آید. خیلی از وقت ها، مردان را...
Read More