هفت راز شخصی که افراد باهوش در محیط کار بروز نمی‌دهند

موسسه خدمات مشاوره هوش عاطفی که مشتریانش جزو ۵۰۰ کمپانی برتر جهان هستند مدعی است موفقیت شرکتها رابطه مستقیم با جا انداختن یک نوع فرهنگ در محیط کار دارد که آن را رازهای شخصی کارمندان می نامد.

۱– نگوئید از شغل تان متنفرید

خیلی ها شغل شان و محیط کارشان و یا رئیس شان را دوست ندارند ولی گفتن این مسئله فقط دردسر خواهد بود. مدیران شرکت ها بلدند که آدم های منفی و دلسرد کننده را شناسایی کنند و یادتان نرود که همیشه صف آماده از آدم های دیگر، منتظر دریافت شغلی هستند که دوستش ندارید.

۲- کاری به کار بی عرضه ها نداشته باشید

آدم های ناشی و تنبل و  بی مسولیت در همه محیط های کاری وجود خواهند داشت و خیلی زود توسط سایرین شناسایی می شوند. اگر در موقعیتی نیستید که بتوانید آنها را از ناشی بودن در آورید و یا کاری به کار شما ندارند پس لطفا ناشی گری هایش را جار نزنید.

۳ – درآمدتان چقدر است

به محض اینکه مقدار دریافت ماهانه تان بین همکاران تان برملا شد هیچکدام  مثل سابق به شما نخواهند نگریست. همکاران تان بدون شک نسبت درآمد خودشان با شما را ناعادلانه می بینند. پس تا آنجا که امکان دارد مقدار حقوقی که دریافت می کنید را فاش نکنید.

۴ – در باره اتاق خواب همکارتان حرف یا حدسی نزنید   

هیچکس دوست ندارد دیگران در باره زندگی خصوصی اش حرف بزنند یا کنجکاوی کنند. به محض اینکه از مغزشان خطور کند که شما در باره زندگی خصوصی اش تصوری دارید رابطه شان با شما مثل سابق نخواهد بود. هر فکری به نظر می رسد حق تان است ولی بیشترشان بهتر است پیش خودتان بماند.

۵ -از گذشته شلوغ و پر دردسر خودتان چیزی نگوئید 

زندگی گذشته تان معرفِ خوبی برای شخصیت کنونی شما است. فکر نکنید چون کارهای عجیب و غریب تان مربوط به گذشته است مورد قضاوت بد قرار نمی گیرید. آدم های ثروتمند و مشهور شاید به کمک وکیل و مسئول روابط عمومی، گذشته نه چندان خوشایندشان را رنگ و لعاب دهند اما شما نمی توانید…

۶-  نگوئید دنبال کار می گردید

همکاران تان به محض شنیدن این ماجرا، دیگر اهمیتی برای تان قائل نمی شوند و سعی نمی کنند رابطه شغلی جدی با شما ایجاد کنند. از نظر آنها وقت گذراندن با شما که قرار است از آنجا بروید یعنی هدر رفتن وقت … پس تا مادامی که کار جدید نگرفتید حرفی نزنید.

۷- عقاید سیاسی

اعتقادات سیاسی افراد، رابطه مستقیم با شخصیت و دغدغه های شان دارد. برای اکثر آدمها، عقاید شان مثل پتوی گرمی است که دور خود کشیده اند. اگر در محیط کار اعتقادات اصلی تان را بروز دهید در معرض رقابت و تضادی قرار می گیرید که می تواند محل کار را غیر حرفه ایی و مسموم سازد. پس اگر ضرورتی ندارد از ابراز نظر مستقیم در باره عقاید خودتان  صرفنظر کنید.

Eight things smart people never reveal about themselves at work By Travis Bradberry
https://www.theladders.com/career-advice/eight-things-smart-people-never-reveal-work

Travis Bradberry is the co-author of Emotional Intelligence 2.0 and the cofounder of TalentSmart.

This column first appeared on LinkedIn.

More from مرد روز
تیم استقلال برای قهرمانی خوشحالی نکرد
استقلال، قهرمان سوپرجام فوتبال ایران برای پیروزی اش خوشحالی نکرد
Read More