آیا رابطه یک زن و مرد می تواند صرفاً دوستانه بماند؟

Men-and-Women-friends

سنگ صبور عزیز امیدوارم خوب باشید. یک سئوال دارم؟ آیا آدم ها می توانند توجهی غیر از توجه زنانه – مردانه به هم داشته باشند؟ آیا رابطه و آشنای یک زن و مرد  می تواند صرفاً دوستانه باشد؟  ممنون

شهناز عزیز

افلاطون گفته بود  که عشق یا زمینی و وحشی است یا آسمانی و روحانی … اما عملاٌ ثابت شده است که هر دوی این عشق های افلاطون بالاخره یک جایی به هم می رسند. صریحتر بگویم اینکه اگر زن و مرد حتی در آسمانها کنار هم قرار بگیرند بلافاصله به زمین برخواهند گشت.

به نظر من دوستی ساده و صمیمی بین زنان و مردان تقریبا نامیسر است. من احساس قلبی ام می گوید که افراد قادر نیستند دوستی صرف با جنس مخالفِ هم نسل خویش داشته باشند. البته ممکن است که درجه علائق شان متفاوت باشد یا خیلی ها هستند که می توانند احساس شان را کنترل یا پنهان یا حتی به ناچار انکار کنند ولی احساس علاقه  جنسیدر ضمیرشان وجود دارد.

این قضاوت من شامل افرادی است که در حین قرار داشتن در یک رابطه متعهد، به دیگری توجه و دوستی بیش از معمول نشان می هند. به نظر من، آنهایی که در جواب اعتراض به این نوع دوستی ها اعلام می کنند که رابطه شان فقط بر اساس یک دوستی صرف است در صادقانه ترین حالت می تواند این باشد که خودشان نمی دانند دوستی شان از حد گذشته است.

Written By
More from بهمن
آیا او باکره بود
من ۲۶ ساله ام. والدین من از طریق فامیل  مرا با دختری...
Read More