یافتن رژیم غذایی شخصی برای بدن متناسب

پدر ۳۷ ساله ایی که بیشتر کودکی و بزرگسالی اش هم چاق و هم بدغذا بود بالاخره راهی یافت که بدن متعادلی داشته باشد. او مثل خیلی از مردها، عاشق بازی فوتبال بود و مدام شاهد بالا و پایین رفتن وزن خود بود. وقتی که وزن بدنش به ۱۰۰ کیلوگرم رسید مصمم شد یک روش ثابت و درست برای مسئله چاقی اش بیاببد.

او متوجه شد که انواع رژیم های سخت که گاهی حتی بدنش را به سمت قحطی غذا می برند فقط تاثیرات کوتاه مدت دارند و سبک زندگی و تغذیه اش که به غذاهای یخزده و چرب و شور متکی بود دیر یا زود در برابر رژیم های غذایی مقاوت می کردند.

او خود را با دانش عمومی در باره غذاها و نقش شان بر روی متابولیسم بدن مطلع ساخت و سعی کرد بر اساس سلیقه و وسوسه ها و عادت های خودش، ضمن تمرین فشرده جسمی، به نوعی از غذا خوردن هوشمندانه نزدیک شود.

او بسیاری از غذاهای خوشمزه و قابل دسترس و سریع، را از جمع خوراکی هایش کم کرد ضمن آنکه گاهی به خودش مرخصی می داد و از آنها استفاده می کرد.

نوشتن یک برنامه شخصی غذایی و از همه مهمتر ایجاد یک عدد ثابت از مقدار کالری روزانه ایی که از طریق غذا و تنقلات به دست می آورد به او کمک کرد از انباشته شدن چربی در بدنش و بویژه دور شکمش جلوگیری کند. او برای خودش دریافت ۲۶۰۰ کالری روزانه را سالم و کافی و قابل اجرا دانست و روی آن با صبوری پای فشرد.

ثبات و ماندگاری اش برای ادامه ورزش و تنظیم مقدار کالری در مصرف روزانه  بالاخره به او کمک کرد به وزن و بدن مورد نظر خود یعنی 68 کیلوگرم برسد. به نظر Carl Parnell مهم این است که بدن مان و عادت های مان را بشناسیم و بدون سماجت و رفتاری ملایم، در درازمدت، رفتار و عادت های جدید را جانشین سازیم. او معتقد است بیشترین دلیل برای اضافه وزن، ندانستن تاثیر هر لقمه یا وعده غذا است.

 

I Made 3 Changes To My Diet, and Finally Got a Six Pack’​
PHOTOGRAPH COURTESY OF CARL PARNELL

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
چرا زنان بدون آرایش زیباتر هستند
به نظر خیلی از مردان، هیچ چیز زیباتر از صورت طبیعی زنان...
Read More