هفت اشتباه معمول در حین استفاده از کاندوم

١- برای خیلی از مردان پیش می آید که کاندوم را برعکس نصب می کنند و بعد از اینکه متوجه اشتباه شدند آن را از طرف دیگر می گذارند. این کار می تواند منجر به انتقال ویروس، میکروب و حتی ترشحات حاوی اسپرم به زنان گردد.

٢- کاندوم را نباید تا حد آخر بر روی آلت نصب کرد. چون همه کاندوم ها یک جای اضافی در انتها برای مایع اسپرم، تعبیه کرده اند.

٣- عدم توجه به تاریخ مصرف روی کاندوم و استفاده مجدد، جزو اشتباهات همیشگی و البته خطرناک در حین استفاده از کاندوم است.

٤- اگر در حین نصب، جایی برای خروج هوا از کاندوم نباشد، منطقه جلویی اش، حالت بادکنکی می گیرد که می تواند به راحتی در حین آمیزش، پاره می شود.

٥- پاره کردن بسته کاندوم با دندان یا وسایل تیز و برنده، امکان آسیب به کاندوم را ممکن می سازد.

٦- حدود یک سوم مردان و زنان، اهمیت چندانی برای بیرون آوردن کاندوم بلافاصله بعد از مصرف ندارند و خطر نشت اسپرم را جدی نمی گیرند.

٧- نگهداری کاندوم در جاهایی نظیر کیف پول یا درون داشبرد ماشین مطمئن نیست چون مدام در معرض سرما و گرما و برخورد با اجسام قرار می گیرند.

کاندوم فرشته نگهبان جمعیت بزرگی از بزرگسالان هر جامعه در برابر ایدز، سوزاک، تبخال های تناسلی و «کلامیدیا» می باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران، فرزین سلیمان زاده، ضمن هشدار به شیوع بیماری های واگیر جنسی در مردان ایرانی می گوید « مردان نسبت به زنان، به سلامت خود توجه کمتری دارند و این امر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نیز کم و بیش یکسان است» متاسفانه شرم و خجالت و گاهی غرور مردانه، باعث می شود درصد قابل توجهی از مردان از کاندوم استفاده نکنند و خیلی ها نیز مرتکب اشتباهات معمول در حین استفاده از کاندوم می شوند.

 

15 Ways You’re Using Condoms Wrong MADELINE HALLER

http://www.menshealth.com/sex-women/15-condom-mistakes-youre-making

بیماریهای آمیزشی – مقاربتی

افزایش بیماری های جنسی در مردان ایرانی

Wikimedia Commons

 

 

More from مرد روز
کشف ژن هایی که ۱۰ سال بر طول عمر مردان افزودند
یک نوع جهش ژنتیک در ساختمان دی ان ای کشف شده است...
Read More