هفت اشتباه معمول در حین استفاده از کاندوم

١- برای خیلی از مردان پیش می آید که کاندوم را برعکس نصب می کنند و بعد از اینکه متوجه اشتباه شدند آن را از طرف دیگر می گذارند. این کار می تواند منجر به انتقال ویروس، میکروب و حتی ترشحات حاوی اسپرم به زنان گردد.

٢- کاندوم را نباید تا حد آخر بر روی آلت نصب کرد. چون همه کاندوم ها یک جای اضافی در انتها برای مایع اسپرم، تعبیه کرده اند.

٣- عدم توجه به تاریخ مصرف روی کاندوم و استفاده مجدد، جزو اشتباهات همیشگی و البته خطرناک در حین استفاده از کاندوم است.

٤- اگر در حین نصب، جایی برای خروج هوا از کاندوم نباشد، منطقه جلویی اش، حالت بادکنکی می گیرد که می تواند به راحتی در حین آمیزش، پاره می شود.

٥- پاره کردن بسته کاندوم با دندان یا وسایل تیز و برنده، امکان آسیب به کاندوم را ممکن می سازد.

٦- حدود یک سوم مردان و زنان، اهمیت چندانی برای بیرون آوردن کاندوم بلافاصله بعد از مصرف ندارند و خطر نشت اسپرم را جدی نمی گیرند.

٧- نگهداری کاندوم در جاهایی نظیر کیف پول یا درون داشبرد ماشین مطمئن نیست چون مدام در معرض سرما و گرما و برخورد با اجسام قرار می گیرند.

کاندوم فرشته نگهبان جمعیت بزرگی از بزرگسالان هر جامعه در برابر ایدز، سوزاک، تبخال های تناسلی و «کلامیدیا» می باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران، فرزین سلیمان زاده، ضمن هشدار به شیوع بیماری های واگیر جنسی در مردان ایرانی می گوید « مردان نسبت به زنان، به سلامت خود توجه کمتری دارند و این امر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نیز کم و بیش یکسان است» متاسفانه شرم و خجالت و گاهی غرور مردانه، باعث می شود درصد قابل توجهی از مردان از کاندوم استفاده نکنند و خیلی ها نیز مرتکب اشتباهات معمول در حین استفاده از کاندوم می شوند.

 

15 Ways You’re Using Condoms Wrong MADELINE HALLER

http://www.menshealth.com/sex-women/15-condom-mistakes-youre-making

بیماریهای آمیزشی – مقاربتی

افزایش بیماری های جنسی در مردان ایرانی

Wikimedia Commons

 

 

More from مرد روز
غمگین ترین چیز در زندگی چیست
من یک مرد ۳۹ ساله هستم و تازه امسال فهمیدم که هیچ عادت...
Read More