چرا بعضی‌ها خیلی زود عاشق می‌شوند

من مرد ۲۸ساله ایی هستم که مشکلی برای گفتگو و آشنایی با زنان ندارم و در طی دو سه سال اخیر با چندین نفرشان به صورت جدی دوست شدم. همین چند وقت پیش با یک دختر توی دانشگاه آشنا شدم و خیلی سریع بعد از کمی تماس اس ام اس، هر دو متوجه شدیم که مسائل مورد علاقه خیلی مشترکی داریم.

تمام بعد از ظهر جمعه هفته قبل را با هم گذرادیم. بعد از نهار در همان وسط های شهر با هم قدم زدیم. در تمام مدت حرف برای گفتن داشتیم و من خیلی سریع احساس کردم این دختری است که دنبالش می گشتم. عصر موقع قدم زدن قبل از خداحافظی به او گفتم که خیلی خوب شده که با او آشنا شدم.

آنقدر به احساس خودم و او مطمئن بودم که قبل از اینکه سوار تاکسی شود در حین باز کردن در ماشین برای لحظاتی دستش را در دستم فشردم. تا آن لحظه، همه چیز عالی بود ولی پی بردم که با کار آخرم زیاد راحت نبود.

یک هفته گذشت و به هیچ کدام از تماس هایم محل نگذاشت. سه روز پیش یک پیام داد که نمی خواهد با من تماس داشته باشد. من اگر اغراق نکنم فکر می کنم عاشقش شده بودم و از اینکه به خاطر یک اشتباه کوچک و با وجود همه نکته های مثبتی که بین ما وجود داشت از زندگی من کنار رفته است خیلی ناراحتم. آیا سزاوار این واکنش هستم؟

حسام عزیز

همه مسیر آشنایی و ماجراهای روز ملاقات تو با این دختر، صمیمی و حتی زیبا بود. فقط ماجرا از آنجا به مسیر غیرعادی کشیده شد که به فاصله چند ساعت آشنایی حضوری، نه تنها ذوق زده شدی بلکه احساس می کنی عاشق هم شده ایی!

برای این توجه و علاقه و به قول خودت ابراز عشق سریعی که از آن حرف می زنی یک لیست بلند بالا از  نقاط و خصوصیات منفی می توان ارائه داد که برای هر دختر جدی و هوشمند و لایق عاشق شدن، می تواند ایجاد نگرانی کند.

آدم هایی که سریع عاشق می شوند شانس اینکه سریع هم دلزده شوند زیاد است چون انگار معیارهای درست حسابی برای عاشق شدن ندارند. آخر چطور می شود یک مرد  جوان با تحصیلات دانشگاهی و با توانایی اجتماعی نظیر خودت، طی یک ملاقات، عاشق یک انسان دیگر شود؟

عاشق شدن به این شکل، می تواند گواه این حقیقت باشد که از نظر عاطفی، فرد وابسته و محتاجی هستی. در ضمن داری نشان می دهی که زندگی مجردی ات نه تنها جذاب نیست بلکه اصلا از موقعیتی که داری خوشحال نیستی.

عاشق پیشگی سریع، می تواند نشانه خام بودن و بی تجربگی تو هم باشد. تو هیچ نوع احتیاط را رعایت نکردی. حدس نزدی که به خاطر رفتارت، ممکن است واکنش خوبی نصیبت نشود. برای همین، پایان یافتن ماجرای اشنایی برایت غیر قابل قبول است

علاقه عاطفی شدید در زمان کوتاه می تواند نشانه عدم اعتماد یک فرد نسبت به خودش باشد. برای خیلی از افراد، جلب توجه و علاقه دیگران، نوعی اثبات وجود است. من آدم ارزشمندی هستم چون او مرا دوست دارد. برای به دست آوردن علاقه و دوستی فرد دیگر، با هر سرعت و ریسک ممکن، بیشتر می تواند به این خاطر باشد که هر چه زودتر از یک شارژ اعتماد  برخوردار شود.

 

Image Source

wikiHow 

 

Written By
More from بهمن
دو تجربه خواستگاری یک مرد
من مهندس معدن هستم و 31 ساله. برای یک شرکت نیمه دولتی...
Read More