۶ نحوه خوابیدن در زندگی زناشویی

گفته می شود وقتی در خوابِ عمیق هستیم بخشی از شخصیت ما خود را بروز می دهد. مثلا می گویند آنها که روی شکم می خوابند بازیگوش و خونگرم هستند و آنها که بر پشت شان می خوابند ساکت، با وقار و جدی هستند. نحوه خوابیدن یک زوج در رختخواب می تواند اصلا یک شکل نباشد. در طی روزهای مختلف یا حتی در دوره های مختلف زندگی زناشوی فرق کند.

۱- محافظت

تصویر بالا که شبیه کنار هم چیده شدن قاشق هم نامگذاری شده است از نظر روانشناس مسائل زناشویی Corrine Sweet : «  در حقیقت اعلام نوعی محافظت از دیگری است. حدود ۲۰ درصد زوج ها این نوع کنار هم خوابیدن را تکرار می کنند و از حالت های مورد علاقه مردان است. هر چند بعضی زنان نیز دوست دارند نقش محافظ مردان شان را ایفا کنند»

۲ –  در هم تنیدن

در هم تنیدن بیشتر مربوط به دوران اولیه زناشویی است که عشقبازی و احساسات عاطفی حرف اصلی را می زند.  در هم غلطیدن و گره خوردن پاهای زوج ها در دقایقی قبل از به خواب رفتن، نشانهِ خوبی از استحکام رابطه  است. رابطه ای که صمیمت و استقلال فردی را همزمان در خود دارد.

۳- اعتماد

پشت به نفر دوم خوابیدن ولی چسباندن بدن به همدیگر خوب است ولی زیاد غیرعادی نیست. معمولا زوج هایی که به تازگی زندگی مشترک را شروع کردند اینطور می خوابند و حدود یک سال تاریخ مصرف دارد.

در تصویر سمت راست تماسی بین بدن شان نیست و این البته خیلی هم خوب است. بر اساس جمعبندی تحقیق Corrine Sweet روانشناس، نشانه اعتمادی است که یک زوج به هم دارند و شبیه همان حس تصاویر قبلی است که گویای وابستگی زوج ها و همزمان نشانه استقلال شان است.

Fun FactsWhat Your Sleeping Position With a Partner Says About Your Relationship

۴ -بغل

این حالت  در بغل همدیگر خوابیدن، حکایت عاشقانه های اولیه است و البته درجه بالای از رفاقت و صمیمیت است.

2015-07-29-1438180073-7164856-pic9TheLegHug-thumb

۵ – تماس پاها

تماس پا یا تنیدن پاها در همدیگر، نشانه دوستی و صمیمیت است و اینکه زوج ها در زندگی همراه و همنظر و هم سلیقه هستند. به نوعی نیز گویای این حقیقت است که یکی از آنها عطش بیشتری برای دریافت عاطفه و حتی میل جنسی دارد.

2015-07-29-1438180086-6012505-pic10TheSpaceHog-thumb

۶ – تسلط

گرفتن فضای بیشتری از تختخواب می تواند نشانه تسلط یکی از دو نفر باشد، البته اگر سرها در تخت مساوی هم باشند این خطر و نگرانی می تواند کمتر باشد. اما اگر یکی از زوج ها بدون توجه به دیگری بخوابد و حتی طرف مقابلش را به گوشه هل دهد و یا اگر سرش به لبه بالای تخت نزدیک تر باشد نشانه خودخواهی و تسلط فرد در زندگی زناشویی می تواند باشد.

 

What Your Sleeping Position With A Partner Says About Your Relationship By Elyse Wanshel

http://elitedaily.com/life/couple-sleeping-position-indicates/1160342/

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
باکره سرخ فرانسه
یکی از خصوصیات مثبت جامعه دلباز و سرزنده می‌تواند این باشد که...
Read More