محمد نوشاد از دانشگاه تبریز تا هاروارد

noshad

محمد نوشاد یکی از محققین اصلی پروژه انتقال اطلاعات اینترنتی ( Li-Fi ) از طریق نور لامپ های LED  است که بدون صرف هیچ انرژی اضافی قادر است کار Wi-Fi را انجام دهد. او که از دانشگاه تبریز مهندسی الکترونیک را آموخته است با رتبه نفر چهارم وارد صنعتی شریف برای ادامه تحصیل شد. برای کار تحقیقاتی   به بارسلونای اسپانیا رفت و از آنجا برای ادامه تحصیل به امریکا عزیمت کرد و دکترای خود را در دانشکده مهندسی الکترونیک ویرجینیا گرفت.

او در حال حاضر مشغول گذراندن دوره فوق دکترای مهندسی الکترونیک در دانشگاه هاروارد است و همزمان مشغول همکاری با پروفسور Maite Brandt-Pearce است که در دانشگاه ویرجینا شاگردش بوده است. پروژه جدیدی که در حال توسعه آن آن هستند تاثیر بزرگی بر مجموعه انتقال اطلاعات در اینترنت جهانی و استفاده سریعتر و ارزانتر آن خواهد داشت.

سیستم انتقال Li-Fi در رقابتی بسیار شدید در چندین کشور در حال توسعه است و قدم جدیدی که تیم محمد نوشاد برداشته است به اندازه ای پیشرفت کرده است که چندین اختراع شان ثبت شده است و شرکت های سرمایه گذار تولیدی، توجه شان بر روی آباژورهای رومیزی است که گروه تحقیقاتی دکتر نوشاد طرحی کرده است. لامپ های رومیزی که قادر به انتقال و دریافت اینترنت از طریق نور چراغ خواهند بود.

Group

LED lightbulbs create wireless networks wherever they are installed By Colin Jeffrey

محمد نوشاد

More from مهرانگیز پاشا
شروع و پایان یک عشق در ۵ دقیقه
با دیدن این ویدئوی ۵ دقیقه ایی که توسط دو بازیگر حرفه...
Read More