بازسازی صدای حنجره یک مصری مومیایی شده

محققین دانشکده های مهندسی و باستانشناسی لندن مومیایی یک راهب مصری متعلق به ۳ هزار سال پیش را از طریق سی تی اسکن عکسبرداری کردند.

آنها از طریق اطلاعات تصویری به دست آمده سعی کردند به کمک چاپ 3 -D حنجره مومیایی را بازسازی کنند. انگیزه اصلی محققین با ساختن نمونه پلاستیکی حنجره انسان ۳ هزار سال پیش، این بوده است که صدایی که از این حنجره  تولید می شد را ضبط کنند.

محققین و مهندسین این پروژه تحقیقاتی قادر به تهیه صدای تک سیلابی مومیایی مصری شدند که نام Nesyamun روی تابوتش حک شده است.

در مراحل بعدی  آنها قادر خواهند بود از طریق برنامه های کامپیوتری سیلاب ها و حتی فرصت  تهیه صدای وی با کلمات را هم ایجاد کنند.

ناگفته نماند که صدای حنجره این مومیایی بسیار قدیمی بدون در نظر گرفتن تاثیرات زبان در درون دهان، به دست آمده است. زبان مومیایی به خاطر خشک شدن در حد یک صفحه باریک در درون دهان قرار دارد و عملا صدای  درون حنجره  نمی تواند در تلاقی با حرکات زبان ایجاد شود.

محققین چون این تکنیک را بر روی انسان زنده نیز انجام داده اند با دقتی علمی تضمین می کنند که صدای حنجره ایی که می شنوید متعلق به ۳ هزار سال پیش است.

Nesyamun mummy coffin

Synthesis of a Vocal Sound from the 3,000 year old Mummy, Nesyamun ‘True of Voice’

https://www.nature.com/articles/s41598-019-56316-y

More from مرد روز
ده جذابیت زنانه
عکاس اتریشی Miki Macovei تصوری کمابیش شرقی از زیبایی زن دارد. در نشان...
Read More