اختراع دستگاه تست کرونای ۵ دقیقه‌ایی در امریکا

ضرر عظیم اقتصادی بین المللی، همه کشورهای صنعتی را واداشته است با تمام قوا راهی برای کنترل و درمان ویروس کرونا بیابند. ما سعی می کنیم در حین ارائه آمار رسمی روزانه شیوع و تلفات کرونا، اخبار موفق علمی از دنیای دارو و درمان را بازنشر دهیم.

شرکت بزرگ ابوت متخصص صنایع آزمایشگاهی موفق شد دستگاه تست کرونایی بسازد که ظرف ۵ دقیقه نتیجه مثبت بودن ویروس کرونا را اعلام کند. شرکت فوق اعلام کرد ظرف سه روز آینده امریکا می تواند روزانه ۵۰ هزار تست انجام دهد. این دستگاه به سرعت به بازار بین المللی نیز عرضه خواهد شد.

شناسایی سریع بیمار آلوده به ویروس در هر نقطه از شهر و کشور می تواند هم در کنترل شیوع کرونا قدم بزرگی باشد و هم می تواند در آینده برای تداوم سلامت جامعه به آزمایش هر روز از افراد در محل های کار بپردازد.

محققین استرالیایی نیز متوجه شده اند که یک نوع مشخص از واکسن  سل می تواند سیستم دفاعی بدن و بخصوص بخشی که قادر به جلوگیری از ورود ویروس کرونا به ریه می باشد را قوی تر سازد. آنها این واکسن را به ۴ هزار کارمند بخش درمانی در بیمارستان های کشور تزریق کردند و منتظرند تا تاثیر ازایش قدرت دفاع بدن را در آنها ثبت کنند.

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-27/abbott-launches-5-minute-covid-19-test-for-use-almost-anywhere

labs/
https://mail.google.com/mail/u/1/#inbox/FMfcgxwHMZMNHjTHVCNhQxQSlJlJWMpg

More from مرد روز
کاریکاتور روز – امان از جنگ
      https://www.cartoonmovement.com/
Read More