رمان « ناتمامی» قصه‌‌ایی خوب برای روزهای قرنطینه

گاهی آدم یک شام ساده می خورد. گاهی هم مهمانی می دهد و با عشق و علاقه سعی می کند انواع غذاهای ممکن را برای سلیقه چند دوست و آشنای عزیز تدارک بیند.

رمان « ناتمامی» نوشته خانم زهرا عبدی را اگر به تجربه خوردن غذاهای یک سفره رنگارنگ تشبیه کنم مطمئن هستم از بین اتفاقات جالبی که این کتاب مهیا کرده است نه تنها غذای مورد علاقه تان را می یابید بلکه به خاطر بو و عطر سفره، غذاهایی که فکر می کردید دوست نخواهید داشت را هم میل خواهید کرد.

قصه « ناتمامی » سرگذشت دو دختر دانشجوی ایرانی است ولی پر است از اتفاق و خاطره، فکر و خیال و ماجرا های پر تناقضِ جامعه ایی که همه می شناسیم.

خانم عبدی یک ادیب ایرانی است. با تاریخ تحول ادبیات ایرانی کاملا اشنا است. انگار آشپز ماهری است  که هم طبخ انواع غذاهای سنتی برایش آسان است هم می تواند در کنار قرمه سبزی یک تاکوی خوشمزه مکزیکی یا یک همبرگر چرب و چیلی قرار دهد.

یادتان باشد که این سفره برای تعداد زیادی مهمان با سلیقه های متفاوت چیده شده بود و به احتمال زیاد از بعضی مزه های درون سفره خوش تان نخواهد آمد.

این کتاب گاهی سخت و غمگین می شود ولی به خاطر زیبانویسی و انبوه تشبیه و استعاره و تصویر کردن حس و حال های مختلف، صبور و آرام شما را وا می دارد به  ورق زدن های تان ادامه دهید.

نکته آخر اینکه به خاطر وضعیت اضطراری و قرنطینه شدن آدمها، شما تنها میهمانی هستید که خودتان را به خانه میزبان رساندید پس عجله نکنید. غذای ارائه شده را با اطمینان خاطر میل کنید و سیر شوید. بعد برای فردا و چند روز بعد از آن، وعده هایی بسازید و در یخچال نگه دارید. سفرهِ روایت این کتاب آنقدر هست که حتما بخش زیادی از آن را در فریزر زمان قرار دهید و هر بار که میل داشتید بعد از گرم کردن با همان طعم و مزه، نوش جان کنید.

 

محل خرید از آدینه بوک
محل خرید   نشر فیدیبو

 

More from ونداد زمانی
دارند کشور را تا دینار آخر خرج می‌کنند
این حکومت مادالعمر شده دارد ایران را عملا سکه یک پول می...
Read More