سه اشتباه در مقابله با بیماری‌های زمستانی

۱- دست کشیدن از نوشیدن مایعات

سرماخوردگی برعکس آنفولانزا علائمش کم کم بر بدن ما تحمیل می شود. برای همین به محض مشاهده اولین نشانه هایش بهتر است به افزایش مصرف مایعات به طور جدی فکر کنیم.

نوشیدنی های گرم، کمک می کنند که هم کمبود مایعات بدن جبران شود هم باعث شوند که ترشحات اطراف سر و سینه مان، رقیق شده و از بدن دفع شوند.

متاسفانه اکثر ما با وجود اینکه به طور تجربی متوجه تاثیر مثبت مایعات برای مبارزه با سرماخوردگی هستیم به مجرد اینکه علائم بهبود سرماخوردگی را مشاهده می کنیم دست از نوشیدن مایعات بر می داریم. اتفاقی که یا موجب بازگشت قوی تر علائم سرماخوردگی خواهد شد یا دوره سرماخوردگی را طولانی و دردآورتر خواهد کرد.

۲- به داروهای تسکین دهنده و مخفی کننده سرماخوردگی زیاد تکیه نکنید

متاسفانه بعضی افراد با مشاهده علائم سرماخوردگی به داروهای در دسترس و قابل خرید از داروخانه پناه می برند. داروهای فوق در پوشاندن و تخفیف علائم نارحت کننده نظیر آبریزش بینی، کاهش ورم گلو و سرفه موثر هستند. آنها به طور مصنوعی ترشحات غلیظ بدن مریض را کاهش و حتی خشک می کنند.

با زدوده شدن علائم، تصور اینکه حال شان بهتر است باعث می شود به اعمال عادی روزانه شان برگردند. با این کار هم به بدن استراحت لازم برای بیماری را نمی دهند هم مایعاتی که بدن فرد سرماخورده لازم دارد را دریغ می کنند.

۳- آنفولانزا خبر نمی کند

آنفولانزا هم خطرناک است و هم سریعتر و راحت تر به دیگران منتقل می شود و از همه مهمتر اینکه علائم مقدماتی ندارد.

آنفولانزه به یکباره بدن ما را در تسلط خودش در می آورد. به درون سلول های بدن نفوذ می کند و سریع خودش را تکثیر می کند. تب یکی از نشانه های اصلی است ضمن اینکه تنفس فردی که آنفولانزا دارد مرطوب تر است برای همین بهتر است با نوشیدن مایعات، به بدن برای جنگیدن با آن کمک کنیم.

بعضی متخصصین می گویند نوشیدن مایعات حتی از خوردن غذا هم برای مقابله با آنفلانزا ضروری تر است.

آنفولانزا، بدن های ضعیف تر ( کودکان و مسن تر ها و افرادی که بیماری های مزمن نظیر دیابت و مشکلات کلیه دارند) را بیشتر خسارت می زند و خطر مرگ و میر آن خیلی بالا است. این روزها البته داروی مخصوص « تمی فولو» در دسترس همگان است که با نسخه دکتر می توان تهیه کرد.

استراحت و در معرض سرمای بیرون نبودن نیز باعث افزایش قدرت دفاع بدن می گردد. چلوگیری از کاهش آب بدن آنقدر مهم است که بعضی متخصصین می گویند نوشیدن مایعات حتی از خوردن غذا هم برای مقابله با آنفلانزا ضروری تر است.

ضمن اینکه امیدواریم تزریق واکسن آنفولانزا یادتان نرود.

 

https://www.thecut.com/2019/11/how-to-stop-your-cold-from-getting-worse.html

https://www.thecut.com/article/how-to-treat-the-flu.html

 

More from مرد روز
عکاسی و زیبایی زن
http://www.emptykingdom.com/featured/greg-ponthus/ http://www.emptykingdom.com/featured/tuane-eggers/ http://www.emptykingdom.com/featured/yovcho-gorchev/ http://www.emptykingdom.com/featured/amanda-fordyce/ http://www.emptykingdom.com/category/photography/
Read More