از بهترین اختراعات سال ۲۰۱۹

Annovera by The Population Council Inc

حلقه کنترل حاملگی « آنوورا» جدیدترین وسیله ضدبارداری است که می تواند به سادگی جایگزین انواع مختلف قرص و جراحی در این زمینه باشد.

این حلقه پر شده است از هورمون استروژن مصنوعی که می تواند برای یک سال تمام بارها استفاده مجدد قرار بگیرد. به عبارت دیگر، زنان می توانند هر موقع که لازم است حلقه محتوی استروژن را در واژن خود نصب کنند و هر موقع ضرورتی برای کنترل حاملگی وجود ندارد آن را بردارند.

HeartGuide by Omron

این ساعت مچی هوشمند می تواند مثل یک دستگاه فشار خون کار کند. یک کیسه بادی کوچک در زیر این ساعت مچی می تواند به کار بیفتد و ظرف ۳۰ ثانیه فشارخون و ضربان قلب را اندازه بگیرد. این  ساعت همیشه ۱۰۰  ازمایش قبلی را در حافظه اش نگه می دارد و وسیله دقیق و تایید شده توسط موسسات بهداشتی است.

Taycan by Porsche

این ماشین برقی پورش می تواند باتری قدرتمند ۸۰۰ ولت را ظرف ۲۳ دقیقه شارژ کند. ماشین برقی که با یک باتری پر بیش از ۴۵۰ کیلومتر  می رود. اگر خیلی عجله داشته باشید ظرف ۴ دقیقه شارژ سریع حدود ۸۰ کیلومتر خواهد رفت.

رقابت برای به دست گرفتن بازار ماشین برقی چند سالی است که شروع شده است. تویوتا و نیسان، ماشین های برقی شان کاملا وارد بازار مردم عادی شده است.

همه تولیدکنندگان اتومبیل های جهان تا ۱۵ سال دیگر خط تولیدشان برقی خواهند شد. این اتفاق باعث تنفس مجدد سیاره ما خواهد شد چون بیش از یک میلیارد ماشین دیگر دود نمی سازند.

Metal forest by Silicon Kingdom Holdings

دانشگاه ایالت آریزونا قرار است ۱۲۰۰ درخت فلزی که کارشان جذب دی اکسید کربن است را در یک منطقه به صورت یک جنگل فلزی  برپا کند.

این درخت های فلزی در حال حاضر بیشترین سطح جذب دود ناشی از زغال سنگ و فراورده های پتروشیمی را دارند.

در این ستون های فلزی درخت مانند، صفحه های نصب شده اند که از ماده sorbent ساخته شده است که قادر به جذب گاز و حتی مایعات می باشد.

Eggs by Respeggt

سالانه ۶ میلیارد جوجه که از درون خم مرغ نر بیرون می آیند درون چرخ کن بزرگ ریخته می شوند.

کمپانی تکنیکی را اختراع کرده است که تخم مرغ های نر و ماده راشناسایی می کنند و از این طریق تخم مرغ های ناخواسته را تبدیل به جوجه نمی کنند.

از این طریق از میلیاردها دلار هزینه تلف شده و کشتار بی دلیل جوجه تازه از تخم سر درآورده، جلوگیری می شود.

 

The 100 greatest innovations of 2019

https://www.popsci.com/story/technology/best-of-whats-new-2019/?utm_source=internal&utm_medium=email

More from مرد روز
خصوصیات بدن ورزیده و ورزشکار
مدیر باشگاه معروف «جیم جونز» می گوید به نظر من ۲۰ استاندارد...
Read More