مردان را از « تنهایی» نترسانید

سردبیر مجله « سلامت مردان» در یک یادداشت بسیار شخصی از نگرانی اش در باره « نداشتن دوست به اندازه کافی» می گوید و استدلال هایی که تهیه کرده است می تواند برای همه مردان جالب باشد.

او در ابتدا به انواع تحقیقاتی اشاره می کند که نشان می دهند تنهایی چه خطراتی دارد و چقدر در سلامت و حتی طول عمر مردان موثر است و اینکه واقعا یک نعمت است.

بعد به تفاوت تعریف دوستی بین زنان و مردان اشاره می کند. زنان وقتی با دوست شان هستند تقریبا همیشه از مشکلاتی که دارند حرف می زنند ولی مردان به خاطر نوع تربیتی که جامعه از کودکی تحمیل کرده است از نگرانی، مشکل و ضعف خود با دوستان شان خیلی کمتر می زنند.

برای مردان، دوستی یعنی همراهی و پلکیدن با مردان دیگر … مثل اجداد اولیه ما که «همراه» مردان دیگر برای شکار از قبیله بیرون میرفتند. ولی دوستی زنان «رو در رو» بود و درون قبیله و روستا و در درون خانه ها صورت می گرفت.

او برای حدود ۷۰ مردی که کمابیش دوست بود و آشنایی داشت پرسشنامه ایی می فرستد. او کاملا خودش را متقاعد کرده بود که دوست صمیمی در بین آنها ندارد ولی پی می برد که از میان ۴۲ نفری که به پرسشنامه اش به دقت جواب دادند ۳ نفرشان او را به عنوان دوست نزدیک و صمیمی می شناسند.

ما مردان بهتر می شود احساسات و مشکلات مان را بروز دهیم. اما نحوه بروز عاطفی ما ضرورتا لازم نیست با درد دل باشد. همین که دوستانی داشته باشیم که با آنها وقت بگذرانیم و کاری انجام دهیم حال مان خوب می شود.

Men Don’t Need More Friends. They Might Just Need Therapy

https://www.menshealth.com/sex-women/a29552694/men-have-friends-not-lonely/

https://www.bostonglobe.com/magazine/2017/03/09/the-biggest-threat-facing-middle-age-men-isn-smoking-obesity-loneliness/k6saC9FnnHQCUbf5mJ8okL/story.html

https://www.psychologytoday.com/us/blog/buddy-system/200910/mens-friendships-are-different-womens

https://www.harpersbazaar.com/culture/features/a27259689/toxic-masculinity-male-friendships-emotional-labor-men-rely-on-women/

https://www.menshealth.com/health/a20111514/men-mental-health-awareness-month/

More from ونداد زمانی
برتراند راسل: « نگاه اشتباه به زندگی» باعث غم و بدبختی خیلی از افراد است  
برتراند راسل متفکر اوائل قرن گذشته معتقد بود « نگاه اشتباه به...
Read More