افزایش سکته قلبی در مردان کمتر از ۴۰ سال

مردان از میانسالی به بعد داروهای ضد کلسترول و فشار خون را می شناسند و مصرف می کنند و به همین خاطر خطر سکته قلبی در افراد بالای ۵۰ سال در طی نیم قرن اخیر، مدام کاهش یافته است.

ولی مردان زیر ۴۰ سال  چون علائم اولیه بیماری ها را بروز نمی دهند  به خاطر صدماتی زیادی که به بدن شان وارد می سازند ریسک سکته قلبی شان بیشتر از افراد مسن گشته است.

۱- مردان در سنین جوانی اگر متوجه دخل و خرج کالری‌ها نباشند به راحتی می توانند اضافه وزن پیدا کنند 

زندگی شهری، فرصتِ حرکت جسمی را از انسانها می گیرد بنابر این افرد باید این واقعیت ساده و حتمی را بپذیرند که برای سوزاندن انرژی غذاهای پر کالری، اگر ساعتها ورزش نکنند خیلی راحت اضافه وزن پیدا خواهند کرد.

سکته قلبی مردان ۲۰ و ۳۰ ساله زیاد شده است چون مردان جوانی که اضافه وزن پیدا می کنند هم زیاد شده اند. گرفتگی رگ های اصلی و مسدود شدن شان، دلایل اصلی افزایش سکته در مردان جوان شده است.

هر یک کیلوگرم اضافه وزن، یک بار اضافی برای قلب است. این وزن و چربی اضافه اگر دور شکم جمع شود مواد شیمیایی مخصوصی در بدن ترشح می کند که باعث گرفتگی و مسدود شدن شریان‌های قلب می گردد.

۲-  مصرف سیگار به طور کلی کاهش داشته است ولی…

این خبر خوب مربوط به مردان ۵۰ سال به بالا است که مصرف دخانیات شان را کمتر می کنند. مردان زیر ۴۰ سال، دو برابر مسن ترها سیگار می کشند.

آمار موسسات پزشکی نشان داده است کشیدن حتی یک سیگار در روز، خطر بیمارهای قلبی را بالا می‌برد. این صدمات شامل سیگارهای جدید که مایع نیکوتین را می سوزانند نیز می شود.

۳-  استرس و فشار عصبی زودرس شده است

شکی نیست نسل های قدیمی تر مردان، مشکلات و استرس‌های خودشان را داشتند ولی نوع زندگی جدید، از سنین جوانتر برای مردان فشارعصبی و حساسیت های روحی آورده است.

تحقیقات امریکایی ها نشان داده است مردان ۲۹ تا ۳۹ ساله بالاترین درصد نگرانی ها را دارند. استرس هم باعث بالا رفتن فشار خون و هم باعث ورم و کاهش انعطاف رگ‌های بدن می شود. صدماتی که به افزایش گرفتگی مسیر گردش خون می انجامد.

۴- مردان جوان به علائم اذیت شدن قلب بها نمی دهند.

یک مرد ۷۰ ساله با تمام وجود متوجه هرنوع علامت و نشانه در پیرامون قلبش هست. او اگر دچارسرگیجه شود یا به هر دلیل معلوم یا نامعلوم، بدنش کمی بیش از حد عرق کند سریع خودش را به مطب دکتر یا بیمارستان می رساند ولی یک مرد ۳۰ ساله کوچکترین بهایی به این علائم بدن نمی دهد.

مردان جوان نگران سکته قلبی نیستند و اصلا در باره آن فکر نمی کنند. آنها خطر سکته را بعید و غیرممکن می دانند.

متخصصین قلب بارها شاهد بوده اند که بیماران شان مردان جوانی هستند که بعد از سه روز درد و خستگی قلب و تنگی نفس، تازه نگران شده بودند و خود را به بیمارستان رسانند.

 

There’s a tendency to ignore obvious heart attack risks and symptoms.

 

More from مرد روز
هنری میلر و رقاص اجاره ای
هنری میلر نویسنده توانا ولی جنجالی امریکا که نوشته های جسورش توجه...
Read More