سلمانی برای شش فرم و حالت سر مردان

یکی از دلایل اصلی تغییر ناگهانی و مطبوع در قیافه مردان، هماهنگ بودن فرم سرشان و اصلاحی است که سلمانی با تجربه و خوش ذوق برای شان انجام داده است.

اما متاسفانه اغلب سلمانی های مردانه، اطلاع کافی در باره انواع فرم سر مردان ندارند و به همان نسبت هم قادر به توصیه خوب نیستند. مردان روی تلفن شان عکس یک مرد با اصلاح جذاب و چشمگیر را نشان می دهند و توقع دارند که سلمانی، آنها را به آن شکل درآورد.

برای همین مردان بد نیست یک آشنایی کلی از فرم سرشان داشته باشید. برای شروع بد نیست بدانید ۶ نوع مدل و شکل سر وجود دارد.
شرط اول در اصلاح هر نوع سر این است که تلاش شود به سمت حالت بیضی کشیده شود که می گویند جذابت ترین فرم و حالت سر برای مردان است. اگر هم سرتان حالت بیضی دارد سعی نکنید با افزودن یا کم کردن موی بالای سر یا ریش، آن را به هم بزنید.
صورت مستطیلی دراز و کشیده است. از ریش بلند یا موی بلند پرهیز کنید و سعی کنید حتی المقدور به فرم بیضی نزدیک شوید. این بستگی به صورت تان دارد یا نوع ریش یا عرض فک یا گونه… قرار نیست بار اول به یک اصلاح درست برسید. با آزمون و خطا کم کم به نتیجه مطلوب می رسید.
فرم مربعی، هم شبیه صورت گرد است چون گونه و فک، عرض شان نسبت به پیشانی بیشتر است و هم شبیه مستطیلی است. ولی به اندازه آن، صورت، دراز و کشیده نیست. کار کردن با این نوع حالت سر راحت است و با کمی تغییرات جزئی به سمت بیضی شدن می تواند برود.
اگر گونه ها و ارتفاع صورت شما تقریباً به یک اندازه باشد  و فک، حالت قوس نرم داشته باشد و عرض آن مشابه پیشانی باشد، صورت گرد دارید. برای نزدیک شدن به فرم بیضی می توانید کمی به مو یا ریش بیفزاید تا به فرم دلخواه تر برسید.
صورت دراز و کشیده است. گونه هم کاملا پهن است ولی عرض کم چانه و حالت نوک تیز بودنش، صورت را به سمت لوزی بودن می کشد. با این صورت، هر فرد با توجه به بقیه خصوصیات نظیر موی سر یا صورت حتی اندازه دماغ، می تواند بعد از چندین اصلاح به حالت بیضی کمی نزدیک شود. مهم ولی این است که با اصلاح هایی که به این فرم نمی آید دیگران را بیشتر از حد متوجه لوزی بودن سر نکنید.
صورت مثلثی ها، از ریش گذاشتن دوری کنید. اینگونه افراد فک بسیار عریضی دارند که وقتی به سمت گونه می رود باریکتر می شود. موی سرشان پرپشت و بلند بماند، بهتر است.
این فرم از سر جزو خوش شانس ها است. هر نوع اصلاح و افزایش یا کاهش ریش و موی سر و سبیل را می شود امتحان کرد تا به بهترین حالت یک سر خوش ترکیب بیضی بر اساس حالت هر فرد رسید.

The Best Haircut for Your Face Shape
https://www.artofmanliness.com/articles/the-best-haircut-for-your-face-shape/

More from مرد روز
مردان عکاس و اندام لخت زنان
در بخش اول آثاری از عکاسان زن در باره اندام لخت زنان...
Read More