خصوصیات افراد درونگرای بسیار حساس و مهربان

۱- آدم های درونگرای دلسوز  قادرند خود را جای دیگران بگذارند و به خاطر ناراحتی هایی که در دیگران تشخیص می دهند احساس همدردی و دلسوزی کنند.

۲- توانایی «خود را جای دیگران قرار دادن» از نظر عاطفی باعث می شود « درونگراهای دلسوز» مدام با احساسات و افت خیزهای روحی سایرین روبرو شوند. متوجه هر غم و ناگواری در دیگران بودن، معمولاً آنها را نیز شکننده و حساس می کند.

۳- این نوع درونگراهای مهربان حتی خبرهای ساده روزانه رسانه ها نیز اشک شان را در می آورد چه برسد به دیدن فیلم، خواندن قصه و گوش دادن به دردل ها …

۴- درونگراها معمولاً ساکت و به نظر منفعل می رسند و دوست ندارند در مرکز توجه باشند و یا حتی دیده شوند ولی نوع دلسوز شان چون سرشار از شوقِ همدلی و مساعدت به دیگران هستند قدم پیش می گذارند و از نظر اجتماعی فعال هستند.

۵-  درونگراهای دلرحم و دلسوز برای شان چاره ای نمی ماند جز خدمت به دیگران…

۶- آنقدر در غم و احساس دیگران غرق می شوند که یادشان می رود چه بر سر خودشان  می آید. درست مثل اینکه متوجه علاقه و عشق افراد دیگر به همدیگر می شوند ولی نمی بینند که یکی هم هست که آنها را عاشقانه دوست دارد.

۷-  کشف و شناسایی خصلت ها و روحیه دیگران برای شان خیلی آسان است برای همین، این نوع درونگراها موفق به یافتن دوستی های طولانی و عمیق می شوند.

۸ – امکان سواستفاده از این نوع درونگراها زیاد است. چون شانس اینکه افراد دیگر مشکلات شان را بر سر شان خراب کنند هم زیاد است.

11 Things That Explain What It’s Like To Be An Introverted Empath

Image source
Atlassian

More from ماهان طباطبایی
خاطرات ادیب خلافکار از روابط جنسی در زندان های امریکا
در سال 2003، جوان خوشفکر و تازه فارغ التحصیل شده Daniel Genis...
Read More