چرا اکثر بشر در اینترنت جذب ویدئوی حیوانات می‌شوند

اینترنت طوری طراحی شده است که همه سپرهای تشخیص و تردید را کنار بگذاریم و منفعلانه توسط اخبار و گزارشاتی بمباران شویم که علاقه ای به دیدن شان نشان نداده بودیم.

دنیای آنلاین، موزه ای شلوغ و جنجالی از تحقیر و مرض و حرص و خشم شده است. اخبار مخوف و نیت های بد و شوخی های بسیار زننده مدام تکثیر می شوند. هر که بیشتر فریاد بزند و درنده تر و وقیح تر باشد انگار شانس بیشتری برای توجه پیدا می کند.

بشر کنجکاو است و حتماً به اینترنت می رود اما وقتی از بلبشوی آن خسته می شود به ویدئوی حیوانات پناه می برد.

ویدئوی حیوانات بیرون از چرخه پر از تضاد و نفرت و بلبشوی انسانی است. حیوانات غذا می خواهند و محبت و میل به داشتن حریم مطمئن و آرامش… ویدئوها نشان می دهند  که حیوانات بدون هیچ ابایی تلاش می کنند این چند نیاز اساسی شان را برطرف کنند. گاهی موفق می شوند و گاهی شانس نمی آورند.

ما با دیدن دنیا و رفتار حیوانات قادر هستیم بزرگترین خصیصه انسان بودن را مزه مزه کنیم. ما متوجه این قدرت انسانی یعنی  «خود را جای دیگران گذاشتن – theory of mind» می شویم. ما می توانیم از دید دیگران هم به زندگی بنگریم.

ما با علاقه تمام کنجکاو دیدن زندگی و رفتار حیوانات هستیم چون دوست داریم به فکرمان میدان دهیم که بفهمیم در مغز حیوانات چه می گذرد. ببینیم آنها  در شرایط مشابه ما چه می کنند؟

ویدئوی حیوانات، هم به تصورات ما میدان می دهد هم دلچسب و لطیف است هم یک پناهگاه دوست داشتنی است در بین موضوعات مخرب و منفی که اینترنت را به تسخیر خود درآورده است. ما به طور ناخودآگاه به یکی از سالم ترین بخش های اینترنت پناهنده می شویم تا همچنان انسان بمانیم.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by OSCAR • GEORGE • POPPY (@oscar.george.and.poppy) on

 

More from مرد روز
توصیه های علمی برای لذت بخشی بیشتر اتاق خواب
دکتر مسائل زناشویی « یان کرنر» می گوید تحقیقات نشان داده است...
Read More