تایید و ضرورت مصرف ویتامین دی

یکی از برترین دانشمندان ژنتیک انگلیس steve jones که همیشه مخالف مصرف انواع ویتامین های دارویی بوده است بالاخره پذیرفت که کمبود آفتاب، صدمات زیادی به بدن انسان وارد می کند.

تحقیقات نشان می دهد که انواع بیماری های مخصوص استخوان، بیماری «مولتیپل اسکلروروزس یا ام اس» و افسردگی، در حال گسترش است. این در حالی است که نسل های جوانتر در همه جای دنیا حداقل یک ساعت کمتر از هم نسلان ۱۰ سال پیش، آفتاب می بینند.

از حدود ۷۰سال پیش، وقتی که رابطه بین سرطان پوست و آفتاب را عملاً ثبت کردند مراکز پزشکی و موسسات بهداشت عمومی، مردم را از روبرو شدن با آفتاب بر حذر داشتند. آلودگی هوا و کم شدن دیوار دفاعی زمین در مقابل اشعه های مضر، مزید بر علت شد و دوری گزیدن از آفتاب، تبدیل به یک عادت عمومی شد.

ضربه نهایی مواجهه با آفتاب که سرشار از ویتامین دی است با آمدن تلفن های دستی و عدم تحرک استفاده کنندگان آن، ایجاد شد. برای همین متخصص ژنتیک انگلیس که با اصرار تمام مردم را از مصرف ویتامین ها باز می داشت متقاعد شد که برای حفظ سلامت و رفع کمبود ویتامین دی، به خوردن قرص ویتامین تن دهند.

کمبود نور آفتاب در ضمن باعث کاهش ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های عفونی می شود. برای مثال یک عضو حساس و مهم بدن یعنی کلیه را در معرض بیماری های مزمن و خسارات جبران ناپذیری قرار می‌دهد.

در ضمن ثابت شده است که آفتاب باعث پایین آوردن فشار خون می شود. اگر در آفتاب برای یک ساعت دراز بکشید و بدن تان را در معرض گرمای اشعه آفتاب قرار دهید مویرگ ها منبسط می شوند. این انبساط باعث گردش سبکتر و راحت تر جریان خون در بدن می شود. اتفاقی که به قلب، فرصت کار کمتر و استراحت بیشتر می دهد.

 

Top UK scientist urges people to take vitamin D supplements

https://www.theguardian.com/society/2019/may/26/top-uk-scientist-urges-people-to-take-vitamin-d-supplements

Image source
https://www.pexels.com/@belart84

More from مرد روز
لحظه گل ايران و شادى اعراب محله عامری اهواز
  کاش بعضی ها به مردم احساس گناه ندهند که چرا شاد...
Read More