پنج خصوصیت برونگراها

شخصیت آدمها هر طور که باشد می‌توان آنها را به دو نوع مختلف برونگرا و درونگرا تقسیم کرد. اگر شخصیت کلی یک انسان را پشت بام یک خانه فرض کنیم آدم برونگرا یا درونگرا، نماینده دو سوی یک بام هستند.

۱- برونگراها عاشق حرف زدن هستند

برونگراها آدمهای کنجکاوی هستند و مسائل زیادی علاقه شان را جلب می کند. زودتر از اینکه فکر کنند دست به عمل می زنند. عاشق کار گروهی هستند و خیلی راحت احساسات و افکارشان را بروز می دهند. حرف زدن برای شان نوعی تنظیم افکار و ایده‌های شان است.

۲- وقتی درون جمع هستند انگار بال و پر می‌گیرند

صحبت کردن مثل شارژ شدن باتری وجودشان است. گفتگو و در میان گذاشتن مسائل، به آنها انگیزه و شادی می‌دهد. تنهایی را دوست ندارند. آنها علاقه دارند در بین جمع باشند و همیشه به خاطر انرژی زیاد و هیجانزده بودن، قابل تشخیص هستند.

۳- حل مسائل از طریق بحث

یک فرد برونگرا وقتی با مشکلی روبرو می شود اولین احساس و واکنشی که دارد مطرح کردن آن در بین دوستان و آشنایان است. از این طریق جواب های متعدد را محک می زند و به کشف راه حلی که برایش جالب است می رسد. گفتگو در باره ناراحتی هایش برایش آرام و قرار  می آورد

۴- از نظر خیلی‌ها، برونگراها آدم‌های راحت و صمیمی هستند

برونگراها آدم‌های راحت و قابل اعتمادی هستند چون احساس و مشکلاتشان را با دیگران در میان می گذارند و ایجاد صمیمیت می کنند. برونگراها معمولا برای ملاقات با غریبه ها پیشقدم می شوند برای همین دایره دوستان شان وسیع تر است.

۵- آدم‌های دلباز و بخشنده‌ای هستند

برونگراها ماسک شخصیت و هویت شان را سریع کنار می گذارند و مسائل زندگی شخصی شان، برنامه‌ها و علائق شان را با دیگران سهیم می شوند. با این کار، دیگران نیز سپرهای دفاعی‌شان را زمین می‌گذارند و احساس اعتماد و صداقت گسترش می یابد.

در جمعبندی کلی:

برونگرا بودن یک حالت مشخص نیست و رفتارهای ذکر شده در بالا می تواند در بعضی‌ها شدید باشد یا خیلی کمرنگ نمود پیدا کند. برونگرا بودن قرار نیست شخصیتی موفق‌تر یا خوشبخت تر از آنها بسازد. هر نوع شخصیت، مثل بقیه، افت و خیزها و شانس‌ها و محدودیت‌های خودش را دارد.

 

 

 

5 Personality Traits of Extroverts

https://www.verywellmind.com/signs-you-are-an-extrovert-2795426?utm_campaign=list_stress&utm_medium=email&utm_source=cn_nl&utm_content=16960839&utm_term=

“Introverts” by Naiier El-Deeb, Mostafa Mamdouh Ali, Anas Abu Khalifa, hosam hasan, Qabila Production, Riham El Goha… is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Written By
More from کیانا
طراحی صنعتی – جا شمعیِ خود خاموش کن
طراح نوروژی Lars Beller Fjetland با یک کلک ساده، نگرانی مربوط به...
Read More