عاشقش هستم ولی نمی‌خواهم همیشه با هم باشیم

سلام. مردی هستم ۳۶ ساله و مدتی است با یک خانم خیلی ناز و مهربون دوست شدم. همه چیز خوب پیش رفت و به معنایی که همه می شناسیم عاشق همدیگر هستیم. او کار و آپارتمان خودش را دارد و من هم همینطور.

ولی مشکل من این است که فقط موقعی که عطش جنسی دارم دوست دارم دور و برم باشد و فردای هماغوشی اگر او یا هر آدم دیگری دور و برم باشد اصلاً حالم خراب می شود. اما دو روز که می گذرد دوباره دلتنگ همخوابگی و حتی دیدارش می شوم و واقعاً از دیدنش و حرف زدن و با هم غذا درست کردن و بیرون رفتن لذت می برم.

متاسفانه چون دختر حساس و باهوشی است این سیکل ناخوشایند من را تشخیص داده و دلگیر است. خیلی تلاش کردم احساساتم را مهار کنم ولی نمی شود و نمی توانم. من حتی به این فکر کردم که اگر بتوانیم به شکل مشروطی با هم به تفاهم برسیم حاضرم با او ازدواج هم بکنم و به رابطه مان متعهد باشم. اما واقعاً نمی توانم همیشه بخواهم با او باشم. من واقعاً شرمنده ام.

آرمان عزیز

یک اصطلاح در جوامع غربی وجود دارد به نام « Comfort Zon » که معنی تحت الفظی اش این است که  نمی خواهم آرامشم به هم بخورد» یا مثل اینکه بگوییم می خواهم وضعیتی که در آن « احساس راحتی می کنم» به هم نخورد.

این نیاز و شرط و شروط احساسی، بخشی از حق شخصی افراد در غرب شده است. مهمترین دلیلش این است که نسل های متمادی، آرامش و احترام به حقوق شخصی نصیب شان شده است و این باعث پرورش این حق ظریف و احساسی در آدمها شده است.

آدم ها با افزایش سلیقه های شخصی شان، یک نوع دیوار شعوری یا عاطفی دور خودشان می کشند و به مرور می فهمند که چه چیزهایی را به این محوطه راه بدهند و از چه چیزهایی پرهیز کنند تا « Comfort Zone » شان را حفظ کنند.

در نگاه اول، این برج و بارو، خیلی خودخواهانه به نظر می رسد ولی افرادی که به این سطح از توقع از خودشان و زندگی می رسند متوجه و مراقب آرامش دیگران هم می شوند.

خیلی ها بدون اینکه بدانند انواع ناشناخته ای از « Comfort Zone » دارند ولی آن را مدام می شکنند و درست به همین دلیل دیر یا زود خشمگین و افسرده و انتقامجو و مستاصل می شوند بدون اینکه بدانند چرا و چطور… بعد یا طلاق می آید یا خیانت یا هر دوی شان با هم.

مرد شریفی و صادق هستی. پس به احترام محیط آرامی که داری برایش توضیح بده وضعیت خودت را و اگر به هر دلیلی او راضی نبود ادامه  نده و با زندگی او و خودت بازی نکن.

Image source
https://www.pexels.com/@fotios-photos

Written By
More from بهمن
وقتی نمی دانستی او متاهل است
سلام به شما. من پسری ۲۰ ساله هستم یکی دو بار هم...
Read More