نمی‌خواهم تا ابد به دلم بدهکار بمونم


دختری هستم ۲۸ ساله ، کم حرف و از دیدگاه دوستان درونگرا و خجالتی. سابقه ارتباط با هیچ مردی را تا این سن نداشتم ( شاید دلیل اصلی اش بزرگ شدن در یک خانواده مذهبی باشه).

چند ماه پیش، آقایی همکار بنده شد‌. ایشون سال گذشته چند هفته بعد از مراسم عقد با همسرشان مشکل پیدا کردند البته از قبل حدود ۱۰ سال با هم دوست بودند برای همین هنوز  مرحله طلاق رو کامل نکردند.

در طی چند ماه همکار بودن، ارتباط دوستانه بین ما شکل گرفت و ایشون محبت زیادی به من نشون دادند. بعد از چند وقت محل کار ایشون تغییر داده شد و به بخش دیگه ای از شرکت منتقل شدند. من تو این مدت شدیداً به ایشون علاقه مند شدم ولی هیچ وقت نتونستم تشخیص بدم که آیا ایشون هم حس مشابه ای دارند یا نه.

طی مدتی که ایشون رو کمتر می بینم شدیداً اذیت شدم و دارم از پا در میام، ایشون رابطه قبلی شون رو کاملا کات نکردند و گویا هنوز به شرایط پایدار روحی نرسیدند.

به هر کی این مطلب رو می گم، منو از پیشنهاد دادن به ایشون منصرف می‌کنند، می ترسم اگه احساسم رو با ایشون در میون بگذارم ناراحت بشوند و من ایشون رو برای همیشه از دست بدم. اگر هم نگم تا ابد به دلم بدهکار بمونم. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

لیلای عزیز

سلام. داری می گویی که ایشان و همسرش دوستی ۱۰ ساله داشتند و هنوز رابطه شان قطع نشده و در این دوران اختلاف با همسرشان به شما محبت توجه داشتند! لیلای عزیز اینها علائم سالمی برای یک آشنایی و علاقه طبیعی نیست. همان بهتر که خودش زود متوجه شد و از تو فاصله گرفت … یک مرد اگر از زنی خوشش بیاید و شرایط و فرصت داشته باشد حتما علاقه اش را نشان می دهد.

همانطور که می بینی او به درستی دارد توجه و وقتش را صرف رابطه قبلی اش که هنوز به آخر خط نرسیده می کند. او در موقعیت متعادلی نبود که نظرش به تو جلب شد.

حتی اگر توجه اش صادقانه و براساس احساسات واقعی بوده باشد لازم نیست خودت را به عاشق زار و بیقرار تبدیل کنی. متوجه باش که افرادی مثل او در درون بحرانها نیاز عاطفی و دلبستگی های موقت پیدا می کنند چون روحیه شکننده و متزلزل شان نیاز به حمایت و توجه دارد.

زن قوی ای باش و آرزوی اصلی ات این باشد که کار این مرد با همسرش سر و سامان بگیرد. آشنایی کوتاه و گذرا با این مرد را در حد یک تجربه به فال نیک بگیر و برو دنبال مردانی که مثل خودت تنهایند و وابستگی و بحران زناشویی و عاطفه در هم ریخته ندارند.

Photo by Leah Kelley from Pexels

Written By
More from بهمن
مرد زندگی‌ام، برای من زیاد وقت ندارد
سلام من و پسری که باهاش دوستم رابطه مون خیلی خوبه. تقریبا...
Read More