چرا بعضی‌ها مدام مجذوب افراد نامناسب با خود می‌شوند

بعضی ها، مسیر و شرایط زندگی شان، آنها را به این اعتقاد سوق می دهد که «هیچکس مرا دوست نخواهد داشت» یا «من به اندازه کافی جذاب نیستم». این افراد باید بدانند که خودشان را در موقعیت شکست خوردن و نرسیدن به عشقی که در جستجویش هستند قرار می دهند.

برای همین اگر در تعجبند که چرا با همه تلاشی که می کنند همچنان مجردند یا بارها قلب شان شکسته و روابط عاطفی شان به جایی نرسیده است بد نخواهد بود نگاهی داشته باشند به این دلایل که اصلاً چرا جذب افراد نامناسب با خود می شوند:

۱- تصویری از خودتان بروز ندهید که نیستید 

وانمود کردن یک عاقبت مشخص دارد، افرادی که هیچ تناسبی با شخصیت واقعی تان ندارند را به سمت خود جلب می کنید. آدم های دیگر که بر اساس ادعا و تظاهر شما جلب شده اند اگر صادق باشند همان اول می روند و اگر بمانند حتماً ریگی در کفش شان است.

۲- در دنیای خیالی تان از او شخصیتی نسازید که واقعی نیست

اگر فردی وجود دارد که قرار است با وی آشنا شوید بلافاصله شخصیتی از او نسازید که فقط در ذهن شما ایجاد شده است. بدون دیدن و فرصت آشنایی کامل، عاشق نادیده افراد نشوید. خیلی ها به ظاهر هم سلیقه با شما هستند یا فکر می کنید مرام و اخلاق و شیوه زندگی شان، مشابه شما است. اما همه اینها در مرحله اول، فقط حدس و گمان است، آنها را بزرگ نکنید.

۳- خودتان را دست کم نگیرید

مثل افرادی نباشید که هنوز رودر رو، دو کلام رد و بدل نکرده اید به این نتیجه می رسید که لایق عشقش نیستید و از محدوده قابلیت و دسترس شما خارج است. احساس کمبود و بی ارزش فرض کردن خودتان، چه بخواهید یا نخواهید، در ملاقات با آن فرد دیده خواهد شد.

نترسید از نوع شغلی که دارید یا نگران نباشید از قد و ظاهر و چاقی و لاغری تان، چون فرد مقابل، شما را در همان حالتی که هستید جالب یافته است و می خواهد شما را بهتر بشناسد. برای همین حکم ضعف و شکستِ خودتان را صادر نکنید. با اعتماد کامل و تعریفی مثبت از خودتان برای آشنایی بیشتر قدم بردارید.

۴- دنبال بهترین و کامل ترین فرد نباشید 

توقع زیاد داشتن عالی است ولی فکر و ذکرتان را صرف یافتن فردی با استاندارد بسیار بالا نکنید. چنین افرادی عملاً وجود ندارند چون طبیعی و منطقی است که همه ما نقطه ضعف هایی داشته باشیم. انسان موجود بسیار پیچیده ای است و برای شناخت و تشخیص هویت نیاز به زمان دارد. آدم هایی که دنبال کامل ترین هستند معمولاً فرصت کافی برای شناختن افرادی که وارد زندگی شان می شوند را ندارند و فرجامی جز تنهایی در انتظارشان نیست.

۵- هنوز روی خاکستر رابطه قبلی جا خوش کرده اید

از  نوع افرادی نباشید که انتخاب بعدی شان، شبیه فردی است که از وی جدا شده اند. جذب آدمهایی نشوید که شما را معلق و منتظر نگه می دارند. خود را در موقعیت مشابه دفعه قبل نبینید که باید نگران باشید آیا طرف مقابل زنگ می زند یا نه؟ آیا دوست تان دارد یا نه؟ مطمئن باشید که این نوع انتخاب ها و احساسات،  ناشی از بی اعتمادی به خودتان است.

اگر در شروع آشنایی با یک فرد با یک کوله بار مملو از تجربه بد و ناهنجار به سراغش بروید شانس ایجاد رابطه صمیمی و سالم را کاهش می دهید. در اینطور مواقع بهتر است اصلاً به سمت آشنایی با فرد جدید نروید و برای مدتی خودتان را از هر ماجرایی دور نگه دارید.

۶- دنبال یار بیعار نروید

بعضی از آدمها شاید به طور ناخواسته جذب آدم هایی می شوند که اصلاً برای  رابطه جدی و تعهد ساخته نشده اند ولی همچنان بدون اختیار جذب همان نوع افراد می شوند. در انتخاب های تان دقیقتر باشید و تلاش کنید بفهمید جذب چه نوع افرادی و با چه خصوصیاتی می شوید.ا

دنبال این ایده رمانتیک هم نباشید که مدام دنبال افراد زخم خورده و آسیب دیده عشقی باشید تا وضعیت شان را درست کنید. این نوع جذابیت ها دردسرساز و نافرجام است. به دنبال نجات یک نفر دیگر بودن، هم بی احترامی به فرد مقابل است و هم رابطه تان را به سطح والدین و فرزند می کشاند که اصلاً درست نیست. رابطه اگر برابر نباشد حتماً از یک جایی بالاخره خود را بروز می دهد.

۷-  دنبال فردی نباشید که محتاجش باشید

هر که با امید به پناه بردن و تکیه کردن به سمت آشنایی و عشق رفته است ضرر دیده است. مهمترین دلیلش این است که هیچ انسان نمی خواهد شریک زندگی اش، نیازمند و وابسته باشد.ت.

باید به این حقیقت برسید که زندگی مشترک با یک انسان دیگر یک میانبر زدن به خوشبختی نیست. شما بهتر است مسئول آرامش و شادی خودتان باشید. اگر قادر باشید به جای نیازمند بودن، ذهن و روح تان را به خواستن و اضافه کردن یک نفر به زندگی خودتان سوق دهید شانس یافتن یک انسان دوست داشتنی را برای خودتان بیشتر می کنید …

7 Reasons You’re Attracting The Wrong People

https://www.huffpost.com/entry/attracting-the-wrong-people_n_5b33c0b8e4b0b745f17a130e

More from سعید داورپناه
مرد جذابی که از عربستان اخراج شد
بهار 2013  وب سایت «ایلاف» اعلام کرده بود که 3 مرد اماراتی...
Read More