غذاهای ارزان ممدو برای دوران گران – سوپ سبزیجات

با این بی نظیرا یه سوپ جدید می خوام درست کنم. دفعه بعد دستور پختش رو می نویسم ولی خودتون هر نوع سبزیجاتی دور و برتون می تونین مهیا کنید رو بگیرید و به سلیقه خودتون سوپ یا آش بپزید. دفعه بعد شاید فرق سوپ و آش رو براتون با پختن هر دو نوع، توضیح بدم.

این اقلام لذیذی که در تصویر می بینید خوردنشون از خوردنیای دیگه می تونه ارزون تر و مقرون به صرفه تر در بیاد. این میزان خوراکی برای ۴ الی ۵ روز کافیه. اگر غذایی رو دوست داشته باشیم به هیچ وجه از تکراری خوردنش، خسته نمی شیم.

فکر می کنم تو این شرایط ایران که انواع گوشت و مشتقاتش گرونه، رو آوردن به خوردن حبوبات، سیفی جات و سبزیجات منطقی تر باشه از هر نظر. درسته اینها هم به اندازه خودشون گرون شدن، ولی هر چی باشه مناسب تر خواهد بود، و از اون مهم تر باعث می شه سالمتر غذا بخوریم و سالمتر بمونیم. یادتون باشه که هر چی گوشت گرونتر می شه خطر تقلب و خطر گوشت ارزون! هم بیشتر می شه.

تلاش می کنم به طور مداوم با آگاهی کامل و به روز از قیمت مواد غذایی در ایران، طرز تهیه غذاهای ارزون، مقوی و سالم رو براتون اینجا بذارم. شاید بتونم از این طریق کمک خیلی کوچکی باشم برای این دوران طاقت فرسا و گرون…

More from ممدو صفایی
ماست ممدو بخورید و مریض نشوید
خیلی وقت بود دلوم سی ماستوم تنگیده بود، امشو رسیدوم درستیدومش و...
Read More