قصد مهاجرت دارم

من یه مشکل دارم امیدوارم بتونید کمکم کنید من قصد مهاجرت دارم و حتی شده غیرقانونی… اگه بمونم دیوانه میشم یعنی تمام آرزو ها و نقشه‌هام از بین میره یعنی. پشیمانی کل وجودمو میگیره. بله دلبستگی دارم به خانواده ولی هدفم رو بیشتر دوست دارم.

فرامرز عزیز

 خروج غیرقانونی به شدت سخت و ریسکی شده است. موقعیت پناهنده ها برای حداقل ۲ الی ۵ سال بعد از ورود به کشور میزبان، خیلی نامساعد خواهد بود. وضعیت سرویس دهی به پناهندگان مدام در اروپا و امریکای شمالی بدتر می شود.  پذیرش پناهنده نیز به همان نسبت دشوارتر شده است.

تو باید یک لیست بزرگ از مهمترین سدها و سختی ها را برای خودت فراهم کنی که دلتنگی خانواده و از دست دادن موقعیت و سطح زندگی کنونی، فقط بخشی از آنها است. تو باید بپذیری که حداقل ۵ سال، زندگی ات شاید مختل و معلق شود.

در مرحله دوم به آرزوها و نقشه هایت، دقیق تر فکر کن؟ آیا قصد ادامه تحصیل داری؟ آیا فقط به خاطر شرایط نامناسب وطن می خواهی بروی؟ آیا تخصصی داری؟ آیا کشور خاصی را در نظر گرفته ای؟ آیا با یکی از زبان های کمابیش عمومی تر نظیر فرانسه یا انگلیسی آشنا هستی؟

مهاجرت یک حق  بنیادین حقوق بشری است. هیچ گناهی مرتکب نمی شوی و کار غیرعادی و محیرالعقولی نیست. صدها میلیون مهاجر در تمامی دنیا در حال حاضر مشغول تطبیق با زندگی در کشور میزبان هستند. همه اجداد بشر در هر نقطه سیاره ما، بارها و بارها تصمیم به مهاجرت گرفتند. مهاجرت یکی از وسایل بیرون رفت از بن بست و راهی اثبات شده برای تغییر وضعیت شخصی است. متاسفانه به دلایل بسیار حدود ۱۰ درصد مردم ایران یا مهاجرت کرده اند و یا دارند تدارکش را می بینند.

اطلاعات عمومی در زمینه پناهندگی
رادیو وکالت
سفریار
اطلاع رسانی پناهندگان و مهاجران

Written By
More from بهمن
خوشم میاد به تو چه
من نزدیک دوساله ازدواج کردم با مردی که بظاهر خیلی معصوم و...
Read More