شرط ازدواجش این است که بچه‌دار نشویم

سلام. ۳۱ ساله هستم و معلم. حدود یک سال از آشنایی من با زنی که مثل خودم معلم است و دو سال کوچکتر از من است، می گذرد. در طی دو هفته اخیر به طور جدی در باره زندگی مشترک و ازدواج حرف زدیم. همه چیز عین عملی شدن رویاست. خیلی همدیگر را دوست داریم. هر دو می خواهیم عروسی ساده ای داشته باشیم. تقریبا همه نقشه های زندگی ما  شبیه هم است.

هر دوی مان در خانواده چند فرزنده بزرگ شدیم ولی با وجود این، او اصرار و تاکید دارد که زن زندگی من خواهد شد اگر فرزند نیاوریم. می گوید این تصمیمی است که از بیست سالگی گرفته است. من مطمئن هستم که همسر خوبی برایم خواهد بود. آرامش و مهربانی و مسوولیت پذیری اش حرف ندارد. من ولی احساس قوی برای پدر شدن دارم. چه کار کنم؟

 

دانیل عزیز

احتمال دارد که فکر کنی شرط همسر آینده ات را بپذیری و امیدوار باشی که تصمیمش بعدا عوض شود و به آرزویت برسی. ولی شاید هم نخواهد و تو این وسط به خاطر همسرت، کوتاه بیایی. این اتفاق و احتمال برای خیلی ها عملی شده است. امکان اینکه در هر صورت یکی از شما در موقعیت ناخواسته قرار بگیرید زیاد است.

قدیم ترها شاید به دلایل بسیار، زوج ها صبورتر بودند و با کم و کاست زندگی مشترک و تفاوت هایی که داشتند کنار می آمدند. اما در حال حاضر بد یا خوب، آدمها فرق می کنند. ذهن مستقل دارند. نوع زندگی که می خواهند را خودشان تعریف می کنند. شرایط مستقل دارند و قبل از ازدواج دقت بیشتری برای یافتن یار زندگی به خرج می دهند.

افزایش احتیاط و تلاش برای شناخت همسر و حتی مطرح کردن شرط و شروطی نظیر وضعیت تو، دلایل واقعی دارد. درصد طلاق به خاطر تفاوت خصلت ها و تربیت ها بیشتر شده است و همزمان تابوی آن کمتر شده و شانس زندگی معمولی به عنوان یک مطلقه نیز بیشتر شده است.

تو ولی دانیل عزیز هر چه که به فکرت می رسد را با وی در میان بگذار حتی حدس و گمان هایی که می زنی. مهم این است که هر دو بدانید یافتن همسر و همراه زندگی، خیلی شانس و شعور می خواهد و شما به آن دست یافته اید. شک ندارم تجربه معلم بودن شانس شما را برای رسیدن به یک تصمیم منطقی بیشتر خواهد کرد.

بد نیست دلایل گریز از مادر شدن را از او بپرسی. شاید هر دوی تان با آوردن یک فرزند یتیم رضایت دهید که به نظر من یکی از بهترین راه های پدر و مادر شدن است.

مهمترین اصل انسانی و منطقی این است که به تصمیم او احترام بگذاری. اگر موجود دوست داشتنی ای است تصمیمات اصلی زندگی اش هم از همان وجود دوست داشتنی اش برخاسته است و طبیعتا برایت عزیز خواهد بود.

حرف بزنید. زوج ها، بخش بزرگی از کیفیت زندگی مشترک شان افزایش خواهد یافت اگر صادقانه و صمیمانه بدون دنبال مقصر گشتن، با هم حرف بزنند.

 

زندگی بدون فرزند پوچ و بی هدف نیست

 

Image source
https://www.pexels.com/@thomasleeward

https://www.pexels.com/@leah-kelley-50725

Written By
More from بهمن
خیلی راحت روی زنان دست بلند می کنم
مشکل من … از بچگی در خانه شاهد کتک کاری بودم. با وجود...
Read More