هفت رفتار موفق مردانه

اگر به عنوان یک مرد، پدر، شوهر و دوست، احساس می کنید که می توانید بهتر از این باشید که هستید بد نیست به توصیه های مجله « هنر مرد بودن» جامه عمل بپوشانید. این توصیه ها قرار نیست ناگهانی و بلافاصله همه چیز را بهتر سازد ولی پیگیری مداوم آنها، حتماً تاثیرش را در زندگی تان خواهد گذاشت.

۱- آرام نگه داشتن پسر کوچک درون

اغلب ما مردان پسربچه ای در نهاد خود داریم که شاید توجه و محبت کافی نگرفته است. پسربچه ای که شاید به مقداری هدایت یا دیسیپلین که احتیاج داشت دسترسی نداشته است. شاید زندگی جراحت هایی ایجاد کرده است که فرصت مداوا نیافته است.
 
برای همین خیلی از ما مردان بدون آنکه متوجه باشیم این نیازها و کمبودها را به دوران بزرگسالی مان می کشیم و با هر بهایی می خواهیم به آنها دست یابیم.

پسرک پر سرو صدا و پرتوقع درون، شاید طلبکاری اش را به بهای تصمیمات و رفتار غلط بخواهد به دست آورد. برای همین بد نیست با صبوری و مهربانی تمام، یاد بگیریم پسرک درون را کمی ولی به طور مداوم کنترل کنیم.

۲- همیشه احساس مان را بروز دهیم ولی از آنها دفاع نکنیم

هیچوقت به هیچکس اجازه ندهیم که جلوی بروز احساساتمان را بگیرد. ولی یاد بگیریم که بدون جر و بحث آنها را به عنوان یک حق در میان بگذاریم. ما مردان سرشار از عاطفه و احساس هستیم. یاد بگیریم سر فرصت و با حالتی صادقانه آنها را ابراز کنیم.  ابراز وجود و نشان دادن احساس مان جلوی خشم و پشیمانی و استرس و افسردگی را می گیرد.

 ۳- همراهی کنیم ولی کوتاه نیاییم

برای ما مردان که سرشار از هورمون تستوسترون هستیم عصبانی شدن یکی از اولین واکنش هاست. اگر هم احساس کنیم سرمان کلاه رفته یا داریم کوتاه می آییم سریع به جوش و خروش می افتیم. برای همین با آگاهی تمام همکاری و گذشت را پیشه کنیم و اگر خط و مرز و حدی داریم آن را به ساده ترین و سالمترین راه ممکن اعلام کنیم.

۴- سکس و عاطفه نسبت به عشق مان را خوب مدیریت کنیم

در شروع آشنایی با زن مورد علاقه مان سرشار از احساسات واقعی مردانه عاشقانه هستیم و به همان اندازه میل جنسی مان بالاست. ولی یاد بگیریم که برای نگهداری یک رابطه خوب و ماندگار، از میل جنسی و احساسات عاشقانه مان غفلت نورزیم. تنبل و بی خیال نشویم. سلامت و نظافت و جذابیت مان را حفظ کنیم.

۵- قوی همچون فولاد آبدیده باشیم

زن زندگی ما، اگر برای ما عزیز است خوب است که همیشه و در هر شرایط روحی و جسمی به قدرت و ثبات شخصیت مردانه ما امید و تکیه داشته باشد. زنان گوش شنوا و شانه ای برای تکیه و ذهنی مهربان برای تحمل افت و خیزهای روحی شان می خواهند. زنان اگر توجه و محبت و حمایت ما را صمیمی و همواره ببینند زیباتر و عاطفی تر و عاشقانه تر در کنار ما خواهند بود.

۶- دعوا نکنیم

اگر واقعاً زن زندگی مان را دوست داریم اصرار نورزیم که ما درست می گوییم. چون بحث و مشاجره با وی اگر ببازیم که باخته ایم. اگر هم پیروز شویم عملاً باز هم باخته ایم. با بحث و مشاجره، چیزی برای به دست آوردن وجود ندارد.

فکر می کنیم که نمی توانیم جلوی خودمان را بگیریم ولی وقتی شروع کنیم که دیگر بحث و مشاجره و دعوا نکنیم نوعی از احترام و وقار و هویت فردی بروز می دهیم که دستاوردش خیلی بیشتر و ماندگارتر خواهد بود. مردانی که می دانند در رابطه زناشویی چیزی کم نمی آورند نیازی به اثبات مداوم خود در هر ماجرای کوچک ندارند.

۷- دوستی های مردانه مان را قربانی رابطه زناشویی نکنیم

زنان موجودات عالی در زندگی ما هستند ولی خواسته ها و نیازهای مردانه ما بیشتر از آن چیزی است که یک زن می تواند بدهد. ما مردان نیازمند اعتماد و احترام و دوستی و وقت گذراندن با مردان، در وجودمان نهادینه است. ما مردان برای دوستی بهای زیاد قائلیم. ریسک و جسارت و پشتیبانی از دوستان برای شخصیت ما مهم است. ما در میان مردان مدام هویت مردانه مان را می آزماییم.

ما هرچه آرامتر و با ثبات تر و باوقارتر باشیم نفعش دوباره بر می گردد به زناشویی خودمان…

 

 

Wayne M. Levine, M.A., mentors men to be better men, husbands and fathers.

https://www.artofmanliness.com/articles/8-tools-that-will-change-your-life-the-hold-on-to-your-nuts-book-giveaway/#at_pco=smlrebv-1.0&at_si=5c287197b08e8158&at_ab=per-2&at_pos=0&at_tot=5

More from ماهان طباطبایی
چرا بعضی‌ها خوش شانس‌تر هستند
شاید، شانس اصلی زندگی ما مربوط به این باشد که کجا و...
Read More