مردان فنلاندی بیشتر از زنان با فرزندان‌شان وقت می‌گذرانند


فنلاندی ها کشور شان را « سرزمین هزار دریاچه» خطاب می کنند ولی در حقیقت کشوری است با ۱۸۸ هزار دریاچه.

فنلاند جزو پنج  کشوری است که از کمترین میزان  مرگ و میر کودکان برخوردار است.

مردان فنلاندی در بین کشورهای صنعتی بالاترین سهم وقت گذراندن با فرزندان شان را دارند. زنان فنلاندی البته در دوران قبل از مدرسه، رتبه اول را به خود اختصاص می دهند ولی وقتی کودکان فنلاندی به مدرسه می روند این مردان هستند که با وجود داشتن شغل تمام وقت، ساعات بیشتری را با آنها سپری می کنند. رسیدن به این مرحله بیشتر از همه بر می گردد به اعتقاد مردم این سرزمین به اینکه تاثیر پدران بر روی شخصیت فرزندان خیلی مهم است. اعتقادی که توسط سیاستمداران کشور جدی گرفته می شود.

بر اساس آخرین تحقیقات، فنلاندی ها دومین کشور جهان هستند که از کمترین نابرابری بین زنان و مردان در جامعه برخوردارند. این آمار در برگیرنده شانس آموزش در همه سطوح، کاریابی و ابراز وجود اجتماعی در همه زمینه ها است.

فنلاند در طی سال های گذشته از رشد وسیع توریسم مرتبط با هوای بسیار سرد و برفی برخوردار گشته است. اغلب توریست ها برای ورزش های زمستانی به این کشور می آیند.

تعادل و سلامت هر جامعه به دلایل به هم تنیده بسیاری بستگی دارد. سطح آموزش عمومی، توقعات اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده، ثروت و شاید از همه مهمتر مدیریت سیاسی همسو با عزت و شرف یک ملت، نقش اساسی در بهروزی یک سرزمین دارند. فنلاند از نمونه های موفق مردم داری سیاره ما است.

More from مرد روز
سلفی پا – دو دختر ایرانی
آرشیو سلفی پا در مجله مرد روز
Read More