دانشمندان چینی قادر به ایجاد بچه موش از دو موش نر شده اند


آکادمی علوم چین اعلام کرد که یکی از تیم های تحقیقاتی شان، توانستند برای اولین بار با دستکاری روی اسپرم و تخمک موش های مختلف، از دو موش نر، بچه موش به دنیا بیاورند. د.

ناگفته نماند که قبلاً تولدِ بچه موش از دو موش ماده در لابراتوار با موفقیت انجام شده است. موش هایی که از ترکیب  تکنیکی فوق ایجاد شده اند  به سن بزرگسالی نرسیدند ولی تعداد بچه موش ها و شانس زنده ماندن شان از دفعات قبل بیشتر بوده است.

اگر اطلاعات حک شده درون اسپرم و تخمک را به صورت جملات یا پاراگراف تصور کنیم، می توان پی برد که دانشمندان چینی سعی کرده اند با ویرایش محدود و یا حذف بعضی کلمات، به مفهوم جدیدی دست یابند.

آنها با کمی تغییرات، اگر می خواستند دو تخمک را برای ایجاد جنین جدید ترکیب کنند بخشی از اسپرم را طوری عوض می کردند که قیافه و مشخصات تخمک به خود بگیرد. همین عمل را با تخمک موش ماده انجام دادند و با حذف و تعدیل مشخصات درون تخمک ها، آنها را شبیه اسپرم موش نر ساختند تا دو موش نر، قادر به تولید مثل شوند.

بعضی از متخصصین اظهار امیدواری کرده اند که اختراع فوق، می تواند به طور وسیع در تحقیقات دارویی حتی در زندگی اجتماعی موش ها و در نهایت در زندگی بشر اثر بگذارند.

 

 

 Reproduction by Breeding Mice From Single-Sex Parents
 https://www.smithsonianmag.com/science-nature/scientists-break-rules-reproduction-breeding-mice-single-sex-parents-180970517/#rk22oc7uju3SSSdF.99

More from مرد روز
تحقیقات گسترده نشان داد یک گروه از ژن‌ها، منشا بیماری‌های روانی هستند
بررسی مشترک دانشمندان دانشگاه امریکایی و یک موسسه تحقیقات بین المللی ژنتیک،...
Read More