هفت میلیارد جوجه مذکر در سال نابود می‌شوند


سالانه بیش از هفت میلیارد جوجه مرغ هایی که تخم مرغ نر می گذارند ظرف ۲۴ ساعت بعد از بیرون آمدن از تخم، درون چرخ کن بزرگ ریخته می شوند.

این روزها یک کمپانی استارت آپ اسرائیلی به نام eggXYt تکنیکی را اختراع کرده است که تخم مرغ ها را قبل از این که جوجه از آن بیرون بیاید شناسایی می کنند و تخم مرغ های ناخواسته را تبدیل به جوجه نمی کنند.

از این طریق از میلیاردها دلار هزینه تلف شده و کشتار بی دلیل جوجه تازه از تخم سر درآورده، جلوگیری می شود.

از خیلی وقت ها پیش، مزارع و کارخانه های  تولید مرغ، به ترفندهای مختلف سعی در افزایش تولید دو نوع از جوجه های از تخم درآمده داشتند. یک نوع که تبدیل به مرغ گوشتی  می شود که برای مصرف گوشتش است و نوع دیگر که تخم گذار هست.

مرغ های تخم گذاری که جوجه های پسر به دنیا می آورند هم خیلی کم تخم مرغ می گذارند و هم بدن شان به اندازه کافی بزرگ نیست که تبدیل به مرغ گوشتی شوند. این نوع جوجه ها بعد از تولد سلاخی می شدند و فقط افزایش هزینه بودند.

کمپانی اسرائیلی از سیستم دستکاری ژنتیک برای شناسایی نوع جنین جوجه ها در درون تخم مرغ استفاده می کند. آنها با فرستادن یک علامت مشخص به درون ژن مرغ های تخم گذار که تبدیل به یک علامت طبیعی روی همه تخم های درون شکم مرغ می شود و وقتی که به مرحله تخم مرغ می رسد می توانند از طریق اسکن  کردن، نوع آن را تشخیص دهند.

این دستکاری قبلاً در ماهی های سلمون امریکایی اجرا شده است و خطر  و نگرانی ناشی از دستکاری ژنتیکی برای مصرف کنندگان ندارد.

به این ترتیب، تخم مرغ های مذکر، اصلاً به مرحله تولد نمی رسند و به صورت تخم مرغ، مصرف می شوند.

اختراع کمپانی فوق آخرین مراحل تحقیق و آزمایشات را می گذراند و آنها امیدوارند از سال بعد این تکنیک در همه جای دنیا استفاده شود.

Now you can count your chickens before they hatch, instead of culling them

https://www.timesofisrael.com/now-you-can-count-your-chickens-before-they-hatch-instead-of-culling-them/

More from مرد روز
قرار دو نفر که قبلا همدیگه رو نمی‌شناختند – ۷
نظر « کارلوس» دکتر ۲۹ ساله در باره ملاقاتش با «تام» صاحب...
Read More