با اولین همخوابگی، زگیل گرفتم

من دختری ۲۶ ساله هستم. مدتی با یک پسر در دانشگاه دوست بودم. ما با هم معاشقه داشتیم در حد بوسه و ناز ولی سکس نداشتیم.

این اواخر بعد از پایان درس و رفتن ما به شهر خودمان، رابطه مان کمی جدی تر شد و  تقریبا نامزد هستیم و اعضای خانواده ما می دانند. ما برای اولین بار سکس داشتیم.

اما متاسفانه به شدت پشیمانم چون عضو خصوصی من دچار زگیل شده است. وقتی این مسئله را با وی در میان گذاشتم گفت که گاهی و شاید سالی یک بار یک تبخال ساده گوشه لب بالایی اش می زند که اصلا محسوس نیست. راست هم می گفت. من در این مدت زگیلی در صورتش ندیده بودم.

ما کاندوم هم استفاده کرده بودیم ولی مثل اینکه این عفونت تناسلی حتی با تماس بدن با بدن هم منتقل می شود.

خیلی حالم بد است. بیماری سخت و درآور و بسیار مزاحمی است. امیدوارم اطلاع رسانی کنید.

 

ندای عزیز

حق داری ناراحت باشی. متاسفانه بیش از نیمی از انسانها که تجربه جنسی دارند در مقطعی از زندگی دچار زگیل تناسلی می شوند. می گویند که این بیماری در بعضی ها بعد از حدود دوسال ممکن است توسط دفاع بدن، خودبخود درمان شود. ولی اکثر مبتلایان این بیماری را در بدن شان در حالت غیرفعال نگه خواهند داشت.

نشانه هایی وجود دارد که این عفونت پوستی که در روی عضو جنسی و لب و حتی حنجره زنان مستقر می شوند می تواند تبدیل به سرطان رحم هم شود. برای همین  بازدید مجدد دکتر و گرفتن تست مخصوص بسیار ضروری است. در مردان هم سرطان عضو تناسلی و حنجره دیده شده است.

متاسفانه بیماری خوشایندی نیست و بیشتر از همه، موقعیت و رابطه عاطفی و  صمیمیت جنسی افراد را به شدت تحت الشعاع قرار می هد. اغلب افراد شجاعت و راحتی لازم برای گفتن حقیقت را ندارند و فکر می کنند وقتی این بیماری پوستی عود نکرده باشد خطری برای شریک جنسی اش ندارد. اما اینطور نیست و برای همین یک بیماری مقاربتی بسیار شایع در بشر است.

سه نوع دارو برای زگیل تناسلی وجود دارند که عبارتند از  acyclovir(Zovirax), famciclovir (Famvir) و valacyclovir (Valtrex).

می گویند داروی valacyclovir قدرت جلوگیری از انتشار این بیماری به شریک جنسی را تا حدودی دارد ولی استفاده از کاندوم حتما باید رعایت شود.

بیش از 40 نوع زگیل تناسلی وجود دارند و تقسیم بدنی شان نیز به دو گروه هست. این روزها واکسنی برای  دختران جوان بالای 10 سال ساخته شده است که بدن شان را از اغلب انواع زگیل تناسلی و سرطان رحم مصون می سازد. این واکس در مدارس بسیاری از کشورها  توسط دولت ها در اختیار دانش اموزان قرار می گیرد.

More from مرد روز
دوقلو – دو بلو
امیدواریم توانایی ادامه این گزارش مصور از ایران را داشته باشیم. از...
Read More