تاثیر بیماری بیش‌فعالی ADHD بر ازدواج

سلام. من سالها است مجله شما رو دنبال میکنم و همیشه از مطالب مفیدش در زندگیم استفاده میکنم. جدیدا اتفاقی برای خودم افتاد که فکر میکنم بهتره مطرح کنم شاید بعضی ها همین مشکل رو داشته باشن و خودشون هم تا آخر عمر نفهمند.

چند روز پیش با دوست دخترم که سه ساله با هم دوستیم برای مشاوره ازدواج پیش یکی از بهترین روانپزشک شهرمون رفتیم تا با خیال راحت تر دنبال تشریفات ازدواج بریم ولی متاسفانه بعد از دادن تست، دکتر به من گفت که بیش فعال هستم و به هیچ وجه آماده ازدواج نیستم و بهتره که ازدواج نکنم.

من واقعا باورم نمیشد اینهمه سال بیش فعال بودم و خودم هم متوجه نشدم فکر می‌کردم سیستم مغزم مثله بقیه آدما کار میکنه در حالی که دکتر کاملا برام توضیح داد که چقدر فرق میکنم و افسوس خورد که چرا زودتر و در بچگی کسی متوجه نشده و چقدر ضربه خوردم در این مدت. تازه متوجه شدم تمام شکست های زندگیم عاملش همین مسئله بوده.

در مورد ازدواج ما خیلی ناراحت شدیم ولی تصمیم گرفتیم مدتی به تعویق بندازیم تا من تمام دورهای درمانِ دارویی و غیر داروییم رو انجام بدم بعد اگر مشکلی نبود ازدواج کنیم. مرد روز عزیز کاش یکم در مورد بیش فعالی بزرگسالان و علائمش اطلاع رسانی کنید چون زود فهمیدنش واقعا میتونه مسیر زندگی آدمها رو تغییر بده. با تشکر

 

فریدون عزیز

خیلی خوشحالم که متوجه این بیماری علاج پذیر در خودتان شدید. بله بیماری ADHD یا بیش فعالی می تواند زندگی زناشوی را به بن بست بکشاند اگر یکی از آنها خبر نداشته باشد که مریض است.

افرادی که این بیماری را دارند مثل توپ پینگ پنگی هستند که مدام به هر طرف پرت می شوند. قدرت تمرکز ندارند و بیش از حد جنب و جوش دارند. هر چه به ذهن شان می رسد ممکن است بگویند یا انجام دهند. این حالت های غیرقابل پیشبینی با خود موج بزرگی از مشکلات می آفریند که بدون شک موقعیت تحصیلی، کار و رابطه زناشویی شان را مختل می سازد.

افراد بیش فعال، خیلی از چیزهایی که باید مهم باشد را مد نظر قرار نمی دهند. آنها اصلا بهایی به مسئولیت فردی شان در زندگی مشترک نمی دهند. این بی اعتنایی غیرارادی می تواند از کارهای ساده خانه تا مسئولیت های مالی و حتی نشان ندادن علاقه و توجه به همسر باشد.

خوشبختانه آمار و تحقیقات نشان داده است که ۷۰ درصد افراد مبتلا به بیش فعالی قادر هستند به کمک دارو، بخش بزرگی از علائم بیماری خود را کم و مهار کنند. حدود ۵۰ درصد افراد مبتلا با به کارگیری دارو و روانشناس، به حالت عادی بر می گردند.

مجله روانشناسی معاصر عنوان کرده است که این بیماری باعث طلاق نمی شود. اما انکار بیماری بیش فالی است که زندگی یک زوج را بر هم خواهد زد.

فریدون عزیز تو با شناسایی و پذیرش بیماری که همه عمر در تو وجود داشت قدم اصلی برای سلامت خودت و عشقت را برداشتی.

یک تست ساده و مقدماتی از نحوه فکر کردن و توجه یک بیش فعال

این تست از افراد می خواهد تا در کمترین زمان ممکن بین حروف لاتین کیو (Q)، دو حرف اُ (O) را به سرعت پیدا کنند.

 تست روانشناسی برای شناخت افراد بیش فعال

در سمت راست این عکس، تصویر یک آدمک قرار دارد و افرادی که به اختلال کم توجهی و یا قدرت تمرکز پایین دچار هستند، به جای تمرکز بر روی حروف لاتین، به تصویر این آدمک نگاه می کنند.

تست روانشناسی برای شناخت افراد بیش فعال

این موضوع باعث می شود که پیدا کردن حروف مدنظر که کار ساده ای است با تاخیر انجام شود. در این تست، افرادی که تمرکز بالایی دارند قادر خواهند بود در کمترین زمان ممکن حروف (O) را پیدا کنند.
این اختلال ناشی از بیش فعالی است که در افراد موجب می شود آنها توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته باشند.

 

ADHD Doesn’t Cause Divorce, Denial Does

Attention Disorders Can Take a Toll on Marriage

11 ADD/ADHD Behaviors That Could Be Killing Your Marriage

What Is Attention Deficit Hyperactivity Disorder?

image source

Stuart Bradford

 

More from مرد روز
مجله سلامت زنان: چگونه بهترین سکس دهنی را به مرد خود بدهید
نویسنده مجله سلامت زنان « ماریسا گینبورگ» ضمن اقرار به اینکه عاشق...
Read More