Adnan Oktar پلی بوی مذهبی ترکیه دستگیر شد

شخصیت غیرعادی ولی قدرتمند عدنان اوکتار در طی دهها سال گذشته مدام در ترکیه خبرساز بود. او یک تلویزیون خصوصی دارد که در حین ارائه خطبه های اسلامی، احاطه شده است با زنان بسیار زیبایی که در قصر او زندگی می کنند.

او از دیرباز زنان روسپی یا رقاصه را به محیط فرقه خود می کشاند با این بهانه که از آنها حمایت کند تا از کارشان توبه کنند. عدنان اوکتار بعدها از اسم هارون یحیی برای تبلیغ ایده های تئوری توطئه و مذهبی اش استفاده کرد. او انتشاراتی بزرگی برپا نمود و کتابها و برنامه های تلویزیونی اش در کشورهای عربی نیز طرفدار زیادی داشت.

او به شدت ضد نظریه تکامل داروین است و همه بدبختی بشر را نتیجه این تئوری و نقشه های انگلیس می داند. او زمانی یک رسانه کامل فقط برای افشاگری در باره بریتانیا داشت.

او بارها به جرائم مختلف نظیر حمل کوکائین، اسلحه و اذیت جنسی زنان دستگیر شده است ولی معمولا تبرئه می شد. چند بار هم حکم اقامت اجباری برای درمان در بیمارستان روانی گرفت.

در آخرین دستگیری گسترده فرقه اش، بیش از 300 نفر شناسایی شدند و بیش از صد نفر به همراه وی دستگیر گشتند. دور زدن مالیات، راه اندازی باند خلافکاری و اذیت جنسی زنان و حمل اسلحه غیرمجاز، جز اتهامات او می باشد.

شروع فعالیت فرقه اش مصادف با گرد هم آوردن دانشجویان استانبول متعلق خانواده های متمول در حول عقاید اسلامی بود.  اکثر نوشته و سخنرانی ها و سمینارهایش تحت اسم هارون یحیی تهیه می شد. در برنامه تلویزیون شخصی اش که بیننده بین المللی داشت ضمن بحث در باره اسلام از رقص زنانی که در فرقه اش هستند استفاده می کرد.

 

Turkey arrests televangelist Adnan Oktar on multiple charges

https://www.aljazeera.com/news/2018/07/turkey-arrests-televangelist-adnan-oktar-multiple-charges-180711105001781.html

Controversial Turkish televangelist arrested

https://www.cnn.com/2018/07/11/europe/turkey-televangelist-arrested-intl/index.html

Adnan Oktar در ویکیپیدیا

More from مرد روز
صد گل زیبای فوتبال جهان
دهها ویدئو که دستچین گل های برتر دنیای فوتبال است را می...
Read More