توصیه‌های نادرست برای رفع خماری مشروب

بعد از هزاران سال مشروبخوری، برای اینکه هر چه سریعتر از حال بسیار بد و مسموم  روز بعد، خلاص شویم انواع دستورالعمل و توصیه درست و نادرست ایجاد شده است که بسیاری شان کاربرد ندارند. شش تای آنها  برای ما ایرانی ها آشنا است:

 فقط اگر مشروب خیلی خیلی زیاد مصرف شود فردایش، حال آدم بد می شود 

واقعیت ولی این است که سردرد و بقیه نشانه های ناشی از مسمومیت الکل، ممکن است فقط از نوشیدن مقدار کم هم ایجاد شود. برای همین بهتر است با نوشیدن مداوم آب، به بدن برای رقیق ساختن و خروج الکل از بدن کمک کرد.

شراب، مشروب لطیفی است و سردرد در پی ندارد

شراب قرمز در خود ماد ه ایی به نام tannins دارد که ثابت شده است سردرد آور می باشد. آنهایی که از خماری  و نارحتی آن می ترسند بهتر است انتخاب شان آبجو مقدار خیلی کم از مشروبات بی رنگ نظیر ودکا به همراه نوشیدن آب فراوان باشد.

اگر قبل از آبجو، مشروب قوی نظیر ویسکی یا تکیلا بنوشید سر درد می گیرید

ترتیب نوشیدن مشروبات الکلی، اصلا در ایجاد سردرد نقشی ندارد. مهم این است که چطور و چقدرالکل نوشیده شود که بدن نتواند جلوی از دست دادن مایعات بدن را بگیرد.

برای جلوگیری از خماری و مسمومیت، قبل از خواب، ماکارونی بخورید 

به دو دلیل این حرف درست نیست. غذا می تواند الکل را جذب کند ولی قبل از مصرف الکل … اگر می خواهید غذا در جذب الکل موجود در بدن کمک کند استیک چرب یا پیتزا بخورید تا فردایش سردرد نگیرید.

برای رفع خماری و حالت سردرد و تهوع، بهتر است کمی مشروب بخوریم

خوردن مشروب برای رفع خماریِ در صبح روز بعد، فقط برای چند ساعت مسمومیت و سردرد را به عقب می اندازد. در ضمن می تواند بعدها نشانه اعتیاد به الکل باشد.

 زنان دچار خماری ناشی از مشروبخوری نمی شوند

اگر یک زن به اندازه یک مرد مشروب بنوشد حتما فردای مسمومی خواهد داشت حتی بیشتر از مردان… چون بدن مردان به خاطر جثه بزرگتر، قدرت تحمل مشروب بیشتر در بدن شان ایجاد می شود.

 

Pawel Kadysz@pawelkadysz

Wine Dharma

Eaters Collective@eaterscollective

Kelsey Chance@kchance8

More from مرد روز
کارل یونگ: چگونه شاد زندگی کنیم
مهمترین تاکیدی که از روانکاو و متفکر سوئیسی به جای مانده است...
Read More