باید اولین فردی باشی که بتوانی خودت را تحمل کنی

من ۲۵ سال سن دارم و مشکلم این هست که چشمم بخاطر حادثه ای که در بچگی برام رخ داد دچار انحراف شده و به دلیل دید پایین، چشمم قادر به بهبودیش نیست یعنی  وقتی بخوام تو چشم مخاطبم نگاه کنم بشدت از خودم بدم میاد از اینکه نمیتونم یک ارتباط مستقیم چشمی داشته باشم همش شرم و خجالت از اینکه مخاطبم با کنجکاوی جوری نگاهم میکنه انگار موجودی عجیب غریبی هستم.

واسه همین با هیچ دختری رابطه ندارم خودمو لایق نمیدونم میگم اونا حق دارن با یکی باشن که از بودن کنارش خجالت زده نباشن. بهشون نگن آدم قحطی بود اینو انتخاب کردی؟ واسه همینبا اینکه جذب شدن به دختر نیازمه ولی این شکل ظاهری که برام پیش اومده نمیتونم باهاش کنار بیام و میترسم تا اخرش تنها بمونم.

خندم می گیره می بینم توی اوج جوونی گیر چه مسایلی افتادم که راه پس و پیش منطقی جز انزوا ندارم. مرسی که چاه درد تکراری من شدید
 ???

سامان عزیز

مقدم بر هر چیز این مسئله باید برای تو حل شود که چرا دیگران ممکن است با نقص تو راحت نباشند. این احساس نامطبوعی که خودت از ماجرا داری نشان می دهد که برای خودت هم سخت است. این را بپذیر که ناراحت شدن از دیدن نقص تو، یک عکس العمل طبیعی انسانی است.

با دانستن این وضعیت، بدون اینکه خودت یا دیگران را مقصر بدانی این را بپذیر که شانس خیلی کمتری در بازار آشنایی و یافتن یار داری ولی خودت را به خاطر اینکه انسان خوبی هستی در معرض آشنایی قرار بده. حق انتخاب رو به دیگران بده … تو باید بیشتر از بقیه تلاش کنی و خودت را و شخصیتت را معرفی کنی… انسان موجود بسیار عجیبی است و سلیقه و تشخیص هر کدام شان به تنهایی اختصاصی و خاص و در بسیاری موادر غیرمترقبه هست.

برای جنس مخالف هم این شیوه تشخیص وجود دارد … هر نقص انسانی به هر شکل حتی در سطح کم، نظیر قد کوتاه یا خیلی قدبلند بودن یا چاق یا زیادی لاغر بودن طرف را به طور ذاتی در مرحله اول، در حالت طرد کردن قرار می دهد. انسانها برای وصلت و زندگی مشترک، به طور غریزی به سمت سلامت و اثار بهتر و کاملتر فیزیکیدر شریک شان می گردند. 

طاووس چرا زیباست و چه منفعتی می برد؟ او دارد می گوید مرا انتخاب کن چون ظرافت و رنگ هایم نشانه مرض کمتر و داشتن منبع غذایی غنی تر است.

این را هم بدان که  حتی همه مردان و زنان به نظر سالم هم خجالت می کشند و تصور منفی از خود دارند.

 تو می دانی که انسان شریفی هستی و می توانی معشوقه و همسر خوبی باشی پس به این توانایی ات و شعورت تکیه کن. حقت را از زندگی بگیر…

 

image source
Written By
More from بهمن
زنم بیشتر از من سکس میخواد
سلام. من ۴۳ ساله هستم و ۴ سال است ازدواج کردم. در...
Read More