فرد خیانت دیده عزادار است

Luncheon of the Boating Party by Pierre Auguste Renoir

سلام من مهسا هستم. سیزده سال است ازدواج کردم تازگی به طور اتفاقی متوجه شدم شوهرم از طریق وایبر با دختری دوست شده و چند بار همدیگر رو دیدند اما ارتباط جنسی نداشتند اول انکار میکرد اما با اصرار من گفت دختره گیر داده بود و دائما بهش پیغام میداد..

من دیگه پس از خیانتش، احساس سابق رو بهش ندارم تا بحال فکر میکردم خیلی بهم نزدیکیم اما حالا احساس میکنم فرسنگ ها از هم فاصله داریم.‌حالم خیلی بده نمیدونم چیکار کنم خودش گفته راضی به این کار نبوده و عذاب وجدان داشته و کلی عذر خواهی کرد اما من دیگه هیچی باورم نمیشه. تو رو خدا کمکم کنید مگه میشه یه نفر زنش و دوست داشته باشه و بره دوست دختر بگیره؟

.
مهسای عزیز

بله همیشه این امکان وجود دارد که یک فرد متاهل با وجود علاقه به همسرش، به روابط بیرون از خانواده بپردازد. بسیاری از افراد در طی مجموعه ای از تصمیمات حساب نشده به سرعت وارد رابطه بیرون از زناشوی می شوند بدون آنکه عظمت درد و رنجی که در شریک شان ایجاد می کنند را به درستی تخمین زده باشند.

مواجهه با خیانت در هر سطحی، سخت و جانکاه است. چون شخصیت و هویت آدم به زیر سئوال می رود و تقریبا برای مدتی اعتماد به نفس رنگ می بازد. سرزنش خویش، احساس گناه و حتی احساس حماقت، گریبان فرد را می گیرد.

مهسای عزیز، درست به همین خاطر، همسرت باید به صدمه عظیمی که با این کارش بر روح و روان تو وارد کرده است واقف گردد. ولی اگر می گوید که پشیمان است خیلی مهم است بدون اینکه توهین و سرزنش و بی حرمتی شود در یک فرصت مناسب، شکسته شدن شریک و رفیقش را حس کند.

تو و همسرت بهتر است بپذیرید هر چه که تاکنون با هم ساخته اید خدشه دار شده است و هر دوی تان باید شروع دوباره ای داشته باشید. یادت نرود که ذات انسانها تنوع طلب است و ترکیبی از تربیت، شعور و تصادف، هر فردی را می تواند به مسیر خیانت بگرداند.

برای همین بد نیست هر زن یا هر مردی که دچار این ضایعه شده است این حقیقت را بپذیرد که در حد امکان بخشی از اتفاق را ناشی از خودش بداند و بخواهد که تصحیح کند. چون دلایلی که بین یک زوج به تدریج فاصله می اندازد می تواند در هر کدام شان جسارت خیانت را کمی افزایش دهد.

فقط یادت نرود که تو اولین و آخرین فردی نیستی که دچار این مصیبت شده است و به همان نسبت اولین زوجی نخواهید بود که زندگی تان دوباره به موقعیت قبلی برخواهد گشت. بعضی ها حتی معتقدند که رابطه یک زوج می تواند بعد از این ضایعه، صمیمی تر و مستحکم تر از قبل هم بشود.

بعضی از متخصصین روابط زناشویی معتقدند خیانت برای عده ای غیر قابل بخشش می شود و همواره در رابطه شان باقی خواهد ماند. بعضی ها برای فرار از باتلاقی که در آن گیر کرده اند فقط کفش های شان را بر جا می گذارند و به طور موقت و بدون رویاروی با مسائل پیش آمده، از تله می گریزند. عده ای نیز آن را به فرصتی برای تغییر و حتی رشد رابطه شان تبدیل می کنند.
بهمن
    
Written By
More from بهمن
امثال تو راهی ندارند جز به خواستگاری رفتن
من یه پسر ۳۶ ساله هستم. با اینکه حتی از دوران نوجوانی...
Read More