مردم کشورهای ثروتمند، بیشتر می‌خوابند

رئیس شرکت اپل قبل از چهار صبح، بیدار می شود. تقریبا نیمی از مدیران مهم کمپانی های بزرگ می گویند تا دیروقت بیدارند. بر اساس آمار موجود در اپ Sleep Cycle که مورد استفاده یک میلیون نفر است میانگین خواب بشر در نقاط مختلف سیاره ما ۷ ساعت و ۱۲ دقیقه است.

 اکثر محققین معتقدند خواب کمتر از هفت ساعت، برای بدن انسان کافی نیست. ۲۰ ساعت بیدار بودن معادل، مسمومیتی است که یک بطری شراب در بدن ایجاد خواهد کرد.

کم خوابی، شانس مرگ زودرس را ۱۳ درصد افزایش خواهد داد.

بر اساس تحقیقات جدید هر چه قدرت خرید مردم یک جامعه بیشتر باشد خواب بیشتر و راحت تری دارند. برای همین کشورهای با درآمدهای بیشتر نظیر نیوزیلند، فنلاند، هلند، استرالیا، انگلیس، بلژیک، ایرلند، فرانسه، سوئد و استونیا نزدیک به ۸ ساعت در روز می‌خوابند.

مردم کشورهای که در در دوران رونق اقتصادی هستند نظیر کره جنوبی و تایوان، حوالی ۱ بعد از نیمه شب به بستر می‌روند. به نظر می رسد  ژاپنی‌ها با ۶ ساعت و ۱۵ دققیه در روز، در قعر جدول کم خوابی قرار دارند.

کم خوابی پدیده جدیدی در زندگی بشر است. اکثریت انسانهای حدود ۲۰۰ سال پیش به قبل، به خاطر کار و فعالیت فیزیکی بیشتر، خسته می‌شدند. مسئله مهم دیگر نبودن برق در زندگی شبانه بشر بود. آدم‌ها، از همان اوائل تاریک شدن، می‌خوابیدند.

 

 

Which countries get the most sleep?

https://www.1843magazine.com/data-graphic/what-the-numbers-say/which-countries-get-the-most-sleep

Image source

CHART: MATT MCLEAN / SOURCES: SLEEP CYCLE, IMF

Time Magazine

More from مرد روز
سلفی پا – آرزو
همه ما گاهی فرصت می یابیم با وجود همه نامرادی های روزگار،...
Read More