رابطه افسردگی با جوش صورت

نتیجه یکی از تحقیقات وسیع در انگلیس که در فصلنامه « بیماری‌های پوستی» منتشر شده است گویای این حقیقت است که افسردگی به جوش صورت ربط دارد.

اطلاعات آرشیو شده در مورد سلامت و موقعیت جسمی دو میلیون زن و مرد انگلیسی در طی ۱۵ سال، نشان داده است که حدود ۱۳۵هزار نفرشان مبتلا به جوش صورت ( acne ) هستند. نکته ایی که محققین را بهت زده کرده است این بود که افرادی که با مشکل جوش صورت دست به گریبان بودند بیش از ۱۸ درصدشان در معرض ابتلا به افسردگی شدید هم بودند.

بحث اصلی بین محققین این است که آیا وجود جوش صورت و ناراحتی از دیده شدن در آن وضعیت، باعث گوشه گیری و تشویش افراد در ملا عام می شود؟ یا افسردگی و تشویش، باعث اختلالات پوستی می شوند.

متخصصین رشته جدید « روانشناسی پوست » در حال بررسی تاثیرِاحساسات غمگین یا تشویش در ایجاد التهاب بر روی پوست  می باشند.

همه آدم ها صورت شان جوش می زند ولی در دروان  نوجوانی تا جوانی به دلیل تغییرات هورمونی، جوش ها زیادتر و ماندگار تر هستند.

اگر جوش های صورت به صورت مداوم در نقاط مختلف صورت یا پشت شانه ها وجود داشته با شند منجر به زخم و لکه هایی رو پوست می شوند. برای همین بهتر است به یک متخص پوست مراجعه شود. دکتر متخصص پوست معمولا بعد از بررسی و مشاهده وضعیت صورت و جوش ها، چهار نوع  دارو برای  مداوا ( benzoyl peroxid، salicylic acid ، retinoids و آنتی بیوتیک) در اختیار دارد. بیماری جوش صورت، درمان شدنی است.

 

The Maybe-Not-Surprising Link Between Depression and Acne

carmencitta.me