توصیه سلمانی دو گروه موسیقی راک برای ریش زدن در زمستان

خیلی از مردان عادت هایی برای ریش زدن پیدا می کنند و همان روش را برای سال ها و حتی دوره های متفاوت زندگی خود تکرار می کنند. در صورتی که هر تغییر آب و هوا، محل زندگی تا تغذیه و سن ادم ها برای خود یک روش مناسب تر ریش تراشی دارد.

آرایشگر معروف Simone که مشتریانش چند هنرپیشه و دو گروه موسیقی راک امریکایی هستند توصیه هایی برای اصلاح صورت در فصل زمستان دارد.

1- کیسه زدن یا پاک کردن عمیق پوست صورت با پمادهای مخصوص باعث برداشتن سلول های مرده از صورت می شود بر شادابی و جلای صورت می افزاید. برداشتن لایهِ سلول های پوست مرده باعث باز شدن منفذهای پوست صورت می شود.

لایه برداری در زمستان ضروری تر است چون رطوبت در فصل سرما کمتر است و پوست خشکتر و ضربه پذیرتر می شود. اگر  دو بار در هفته صورت تان را تمیز کنید و جلا دهید موقع ریش زدن، تیغ آرامتر روی پوست می غلطد و از به اصطلاح، سوزاندن صورتِ تیغ زده، جلوگیری می شود.

2-   خیلی از ما مردان دوست داریم با آب داغ، صورت و موهای روی آن را قبل از ریش زدن نرم کنیم  ولی ترجیجا، به نفع صورت است که با آب در درجه حرارت اتاق یا حداکثر کمی ولرم شسته شود. پوست ما در زمستان  آب داغ و سرد و هوای خشک را دوست ندارد.

آب داغ همه مواد لازمی که بدن برای سلامت و جوان نگه داشتن  ایجاد می کند را کاملا از صورت پاک می کند. در زمستان این کار زیاد مطلوب نیست چون به پوست خشک شده در سرما، خشکی بیشتر می بخشد. البته قبل از اصلاح صورت، برای باز شدن منفذ های پوست برای حدود 20 ثانیه، آب خیلی گرم به صورت بپاشید.

3- کمی روغن قبل از تیغ زدن در زمستان بد نیست صورت خشک شده از زمستان نرمتر می شود و عمل تیغ زدن به استرس کمتری بر صورت می انجامد. بلهف  پوست بدن خیلی مقاوم است و نزدیک به صد سال در برابر طبیعت و اتفاقاتش، از ما محافظت می کند. اما بد نیست در حد امکان، مواظبش باشیم که بی دلیل اذیت نشود.

4- صورت تان بعد از تیغ زدن هم نیاز به توجه و محبت شما دارد. سوز یک باد تند، دمار از پوست صورت در می آورد بویژه اگر با تیغ، سطح روی آن تحریک شده باشد. پس به پوست تان رحم کنید و دنبال مواد ترمیمی باشید که صورت را از استرس های بعد از اصلاح صورت، در امان نگه دارد.

پمادهای بعد از شیو، غلیظ تر از کرِم و روغن ها هستند و یک لایه روپوستی ایجاد می کنند انگار که به خاطر سرما، روی شان یک لایه لباس پوشانده اید. این نوع پمادها صورت تیغ زده را از باکتری ها و سموم شیمیایی که این روزها همه جا یافت می شود نیز  محافظت می کنند.

5- قبل از خواب، صورت تان را تیغ بزنید. دلیل اصلی اش این است که در طی ساعاتی که خوابیدید پوست های جدید ایجاد می شود و صورت از حالت استرس ناشی از تیغ زده گی، در می آید. در ضمن بدن به طور طبیعی چربی پوست را به حد معمولی می رساند که همگی اینها، روکش هایی برای محافظت در برابر خشکی هوا و سوز سرما خواهند بود.

صبح دیگر لازم نیست صورت تان را مثل همیشه بشوئید. آبی به آن بپاشید و مرطوب کننده همیشگی را بزنید و بروید به سر کار…

اینها دو گروه موسیقی هستند که Simone مواظب صورت و سر و آرایش شان است

5 Shaving Tips You Need to Know for Winter

https://www.menshealth.com/style/winter-shaving-tips

 

image source

YouTube

More from مرد روز
روش جدید شروع آشنایی Hardballing
روشی که نسل جوان دهه بیست ساله ها این است که خیلی...
Read More