موفقیت کامل یک واکسن سرطان

Ronald Levy (left) and Idit Sagiv-Barfi led the work on a possible cancer treatment that involves injecting two immune-stimulating agents directly into solid tumors. Steve Fisch

دانشکده پزشکی استنفورد خبری را منتشر کرد مبنی بر موفقیت کامل یک نوع واکسن سرطان که صد در صد بر روی موش هایی که انواع سرطان در آنها ایجاد شده بودند موثر بوده است.

واکسن تهیه شده توسط تیم دکتر Ronald Levy ، در حقیقت نوعی افزایش توانایی سیستم دفاعی بدن در مقابل سلول های سرطانی است. دو نوع  مشخص از سیستم ایمنی بدن در این واکسن ترکیب شده اند تا با قدرتی بیشتر به انواع غده های سرطانی در هر جای بدن حمله کنند.

مشکلی که تا قبل از این برای تهیه واکسن سرطان وجود داشت این بود که با تزریق آن در بدن، این شیوه دفاعی ایجاد شده به همه سلول های بدن می توانست حمله کند. چون عملا فرقی بین سلول سرطانی  و غیرسرطانی وجود نداشت. سلولهای ایمنی بدن معمولا به ویروس ها و سلول هایی بیگانه حمله می کنند. اما با دو نوع خاص از سلول های دفاعی این واکسن می شود به جنگ غده های سرطانی رفت.

متخصصین دانشگاه استنفورد متوجه شدند که بعد از تزریق موضعی این واکسن ، نه تنها غده هدف قرار گرفته بلکه هر نوع سلول سرطانی در هر نقطه بدن، از بین می روند.

در حال حاضر 15 بیمار مبتلا به سرطان lymphoma انتخاب شدند تا مرحله آزمایش بر روی انسان را تجربه کنند.

 

‘Miraculous’ new cancer vaccine completely wipes out tumors

http://med.stanford.edu/news/all-news/2018/01/cancer-vaccine-eliminates-tumors-in-mice.html

Image Source

http://www.wsbradio.com

 

 

More from مرد روز
عکسهایی از جوانان و آشپزخانه‌های شان
عکسهایی از جوانان و آشپزخانه‌های شان
Read More