پنج نشانه آدم‌های خودشیفته و مردم آزار

دو نوع آدم بدجنس در اجتماع وجود دارند که اگر متوجه نباشیم می توانند خیلی خطرناک باشند. اولی آدم های خودشیفته ( narcissist) هستند و گروه دوم آدمهای مردم آزار یا ( psychopath ) هستند.

۱ – آنها خیلی سریع ، خودمانی می شوند و در اولین برخورد، خصوصی ترین مسائل زندگی شان را برملا می کنند. مثلا خیلی سریع و بدون ملاحظه در باره همسرشان بدگویی می کنند.

این ادعاهای به ظاهر خصوصی را در اولین دیدار و وقتی که اصلا شما را نمی شناسند مطرح می کنند چون این شیوه صمیمی شدن سریعدر اصل طعمه ایی است برای جلب اعتماد  …

۲- همه هدف شان در مرحله بعد تاکید بر شخصیت خاص و قدرتمند خودشان است. می خواهند چهره خارق العاده ایی به هویت خود بدهند.

۳ – فرد خودشیفته یا مردم آزار گاهی و به سرعت چندین سئوال پشت سر هم از افرادی که قرار است جذب خود کنند می پرسند ولی اهمیت چندانی برای جواب ها قائل نیستند. بیشتر از همه به دنبال یافتن نقاط ضعف در شخصیت طعمه خود هستند.

۴ – افراد خودشیفته و مردم آزار، مدام درخواست های پر توقع ایجاد می کنند چون خود را محقِ سرویسی که می خواهند می دانند.

۵ – آنها ادعاهای عجیب منفی یا مثبت در باره شخصیت افراد مورد هدف شان، ابراز می کنند. مثلا در یک جمع ، یکباره می گویند: « حتما خیلی اذیت میشی که باهوشترین آدم این جمع هستی» اما نیت شان این است که با این لقب ها، افراد را از سایرین جدا سازند و حس بدی در باره دیگران برای شان ایجاد کنند.

بسیاری از وقت ها، آدم هایی که به دام شان می افتند در وضعیت قوی روحی و شخصیتی نیستند و توجه لازم را ندارند. اما این نکته را باید حتما به خاطر سپرد که مهمترین خصیصه این دو نوع شخصیت مضر، نداشتن احساس همدردی واقعی نسبت به افرادی است که سعی می کنند به سوی خود بکشانند.

5 Things Psychopaths and Narcissists Do in Conversation
Odd and disarming tactics to watch for. Peter Hapak

https://www.psychologytoday.com/blog/brainstorm/201712/5-things-psychopaths-and-narcissists-do-in-conversation

Image source

Neuroinstincts

More from ونداد زمانی
نقش خواب و رویا در پیشبینی احتمالات زندگی
مغز انسان مدام در حال تفسیر اتفاقاتی است که ناظر آن است....
Read More