کاهش درصد طلاق در امریکا

برخلاف باور عمومی که در باره افزایش طلاق وجود دارد، درصد طلاق امریکا در طی ۳۵ سال گذشته مدام کمتر شده است.

این روزها تعداد ازدواج هایی که ۱۵ سال از آنها گذشته است به بالاترین حد در نیم قرن گذشته رسیده است. تحقیات نشان می دهد زوج هایی که در قرن ۲۱ ازدواج می کنند سرانجام کمتری به سمت طلاق دارند. اگر همین درصد تنزل طلاق ادامه یابد فقط ۲۵ درصد ازدواج ها به طلاق ختم خواهد شد.

استاد دانشگاه مینسوتا William Doherty که متخصص علوم اجتماعی مربوط به خانواده است می گوید براساس آمار موجود، دو سوم  طلاق های نیم قرن اخیر توسط زنان امریکایی صورت می گرفت. برای همین دلیل اصلی کاهش طلاق را باید در بین زنان امریکایی جستجو کرد.

به نظر او، از ۲۰ سال پیش، توقع زنان از زندگی و ازدواج تحول چشمگیری داشته است. اولین دلیل، افزایش برابری های اجتماعی بین زنان و مردان است و استقلالی که زنان از آن بهره مند شدند. بهبود نسبی زندگی زنان البته رابطه مستقیمی با گسترش و تحول فمینیسم در امریکا دارد.

او می افزاید ۵۰ سال پیش، وضعیت اجتماعی زنان و شروع  و گسترش فمینیسم، باعث شده بود طلاق سیر صعودی پیدا کرد ولی تحولات مثبتی که برای زنان رخ داده است باعث شد توقع متعادلتری نسبت به از ازدواج در بین زنان ایجاد شود.

دلایل مهم دیگری که به کاهش طلاق در امریکا انجامید عبارتند از بالا رفتن سن ازدواج که به همراه خود انتخاب عقلانی و محطاطانه تر برای یافتن شریک زندگی را فراهم کرده است. تجربه زندگی مشترک و دوستی های طولانی در قبل ازدواج، نیز منجر به شناخت بیشتر زوج ها از همدیگر ختم شده است.

 

Marriages are Stronger Than Ever, Divorce Rates Dropping

No wonder divorce rates are dropping – it’s thanks to young, traditional types like me

The Divorce Surge Is Over, but the Myth Lives On

More from مرد روز
توصیه های جنسی زنانه برای اتاق خواب
مجله « ماکسیم»، تلاش مداومی را از 22 سال پیش شروع کرد تا بگوید ما...
Read More