کاهش اضطراب با تمرین وزنه

در سالن ورزش، مردان شاید از ورزیده شدن شانه های شان و یا مقدار وزنی که این دفعه بلند کرده اند با افتخار حرف بزنند ولی معمولا نمی‌شود از انها توقع داشت که در باره مشکل روحی یا  اضطرابی که دارند بگویند. شاید تنها جایی که صحبت از روحیه بهتر در حین ورزش می شود موقع دویدن ها است.

اما خوب است بدانیم که تمرین هایی شبیه وزنه برداری  نیز باعث کاهش استرس در افراد سالم و آنهایی که از اضطراب رنج می برند می شود.

بررسی که در فصلنامه « Sports Medicine» منتشر شده است حاصل نتیجه گیری کلی از تحلیل چندین تحقیق دیگر صورت گرفته است.

بازبینی ۱۶ تحقیق که در برگیرنده عکس العمل 900 نفر می باشد نشان داده است تمرین وزنه زدن به اندازه دارو و مشاوراعصاب، در پایین آوردن مقدار تشویش و اضطراب موثر بوده است.

شاید بد نباشد دفعه بعد وقتی در باره توانایی ها و قدرت استقامت خودتان در نبرد با وزنه ها  حرف می زنید به تاثیر خوشایند روحی که ایجاد می کند هم اشاره داشته باشید.

 

تمرین اولِ وزنه

این تمرینات مناسب افردی است که می خواهند ورزش با وزنه ها را شروع کنند. تمرین وزنه برداری بهتر است با نظارت افراد با تجربه یا مربی ها صورت بگیرد. این تمرین برای دو بار در هفته تنظیم شده است و برای هر تمرین، قرار بر تکرار بین 8 تا 12 دفعه است. بهتر است بین هر دور از تمرین های متفاوت، حدود نیم تا یک و نیم دقیقه استراحت کنید.

دویدن – ۵ الی ۱۰ دقیقه
۸ –  ۱۲ دفعه
۸ – ۱۲ دفعه
۸ – ۱۲ دفعه
۸ – ۱۲ دفعه
۸ – ۱۲ دفعه
۸ – ۱۲ دفعه
۸ – ۱۲ دفعه دوچرخه پازدن بر روی پشت

 

 

 

Lifting weights can help boost mental health and banish anxiety – Adam Bible

http://www.mensfitness.com/life/entertainment/lifting-weights-can-help-boost-mental-health-and-banish-anxiety

More from مرد روز
آدم های موفق، این کارها را نمی کنند
روانشناس و نویسنده کتاب « هیچوقت به گذشته برنگرد» دکتر Henry Cloud...
Read More